فرماندار اردبیل گفت: توجه به امر کتابخوانی ضرورتی مهم در ارتقا فرهنگ عمومی جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مسعود امامی یگانه ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کتابداران به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: توجه به امر کتابخوانی ضرورتی مهم در ارتقا فرهنگ عمومی جامعه است.

وی با انتقاد از سرانه پایین مطالعه در اردبیل تصریح کرد: دسترسی به مطالب مفید، واقعی و علمی فقط در منابع معتبر و کتب تخصصی امکان‌پذیر است که در این راستا باید تلاش کنیم تا مطالعه و کتابخوانی جایگزین برخی منابع غیرکاربردی و سرگرمی‌های موجود در فضای مجازی شود.

فرماندار اردبیل تسلط فضای مجازی بر کتابخوانی را امری ناپسند دانست و گفت: امروز با روی کار آمدن انواع اپلیکیشن‌های متنوع و جذاب در فضای مجازی سرانه مطالعه به شدت کاهش یافته و اقبال عمومی از کتاب رنگ باخته است.

امامی یگانه با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید با اجرای برنامه‌های جذاب در جلب و جذب نظر مخاطبان تلاش کند تا میزان مطالعه را افزایش دهد، افزود: اینکه اغلب نوجوانان و جوانان ما اوقات بسیاری را در فضای مجازی سپری می‌کنند، پسندیده نیست و لازم است تا با برنامه‌های جذاب و متنوع در تالارهای کتاب اردبیل این قشر را به سمت کتابخوانی هدایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی باید با ایجاد مشوق‌های لازم از قبیل عضویت رایگان در ایام مختلف سال و بازدیدهای مکرر مدارس، دانش‌آموزان و نوجوانان از بخش‌های مختلف کتابخانه‌ای زمینه را برای افزایش و ارتقا سرانه مطالعه در اردبیل فراهم کند.

فرماندار اردبیل همچنین با حضور در کتابخانه مرکزی اردبیل با بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی اردبیل، بر پیگیری تأمین اعتبار مورد نیاز سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل قول مساعد داد.

انتهای پیام/

منبع