به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حامد عاملی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار اردبیل اظهار کرد: با فعال‌سازی واحدهای تولید تخم مرغ در منطقه، در زمینه تولید این محصول به مرز خودکفایی نزدیک خواهیم شد. وی به مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار در خصوص تعیین نرخ مرغ پر کنده اشاره کرد و گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حامد عاملی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار اردبیل اظهار کرد: با فعال‌سازی واحدهای تولید تخم مرغ در منطقه، در زمینه تولید این محصول به مرز خودکفایی نزدیک خواهیم شد.

وی به مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار در خصوص تعیین نرخ مرغ پر کنده اشاره کرد و گفت: قیمت این محصول در استان پایین‌تر از مصوبه مزبور است که در صورت متضرر نشدن تولید کنندگان، افزایش نخواهد داشت ولی نرخ حواله مرغ مازاد بر مصرف استان که به مناطق دیگر صادر می‌شود بر مبنای قیمت ستاد ملی تنظیم بازار خواهد بود.

استاندار اردبیل افزود: کنترل بازار موضوع حساسی است و جا دارد این امر و هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص، با نهایت دقت و به طور عادلانه انجام تا حق کسی ضایع نشود.

عاملی در قسمت دیگری از اظهارات خود، به وضعیت مناسب جوجه‌ریزی و تولید دام سبک و سنگین در استان اشاره و با تاکید بر تأمین نهاده‌های دامی و اقدام برای جذب سهمیه استان، گفت: باید با جذب و توزیع به موقع نهاده‌ها از بروز هر گونه کندی در روند تولید گوشت قرمز و سفید جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در خصوص توزیع سهمیه برنج یارانه‌ای استان نیز بهره‌مندی دهک‌های پایین و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار اردبیل استمرار نظارت‌ها بر بازار را خواستار شد و تصریح نمود: نظارت‌ها باید به صورت تخصصی و با مد نظر قرار دادن حقوق تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده انجام شوند.

انتهای پیام/

منبع