به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار؛ صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود از پیشرفت چشمگیر احتمال اقتصاد آسیا طی سال جاری میلادی خبر داد. بر اساس این گزارش، صندوق بین المللی پول، با تاکید بر بهبود وضعیت اقتصادی دو اقتصاد بزرگ آسیا یعنی هند و چین، پیش بینی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار؛ صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود از پیشرفت چشمگیر احتمال اقتصاد آسیا طی سال جاری میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، صندوق بین المللی پول، با تاکید بر بهبود وضعیت اقتصادی دو اقتصاد بزرگ آسیا یعنی هند و چین، پیش بینی کرد که اقتصاد قاره آسیا در سال ۲۰۲۳ به پویایی و پیشرفتی چشمگیر دست خواهد یافت.

این صندوق در گزارش خود آورده است: پیش بینی می شود که تقاضا در بازارهای مصرف محلی آسیا پیشترین میزان پیشرفت را برای سال ۲۰۲۳ داشته باشند.

لازم به ذکر است، بر اساس پیش بینی های قبلی انجام شده توسط صندوق بین المللی پول، انتظار می رود اقتصاد قاره آسیا بیش از ۴.۶ درصد رشد را برای سال ۲۰۲۳ تجربه نوده و بیش از ۷۰ درصد از متوسط رشد اقتصاد جهانی طی سال جاری را به خود تخصیص دهد.

همچنین دو اقتصاد بزرگ قاره آسیا یعنی هند و چین نیز طی سال جاری میلادی به ترتیب حدود ۵.۹ و ۸.۲ درصد رشد را تجربه خواهد کرد که هند دست بالاتر را نسبت به چین در اختیار دارد.

علیرغم خوشبینی صندوق بین المللی پول در خصوص اقتصاد آسیا برای سال جاری، این صندوق همزمان هشدار داده است که سال آینده رشد اقتصادی آسیا به دلیل افزایش تورم و هزینه تولید، با افتی چشمگیر مواجه خواهد شد.

به گفته این صندوق، اقتصادهای بزرگ آسیا هنوز مکانیزم های موثری برای کاهش رشد تورم را به کار نبسته اند که همین امر می تواند منجر به رشد تورم و در نتیجه، کاهش رشد اقتصاد آنها برای سال آینده میلادی شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار