رزمایش پدافند غیرعامل زیستی روز یکشنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی در «کارخانه آرد ریزان» شهرستان کامیاران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از ایرنا، معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور در این رزمایش با اشاره به اینکه هر کاری به جوانان واگذار شود نتیجه بخش خواهد بود، اظهار داشت: فضای سایبری فضایی است که ذهن، فکر و کردار جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

حمید رضا محمدی با بیان اینکه زیرساخت های حساس و مهم کشور اکنون فقط سخت افزاری نیست، افزود: جامعه جهانی هر آنچه را در زمینه فناوری های نوین در اختیار ما قرار داده رایگان نبوده و نیست و این واقعیتی است که باید همه به آن توجه کنیم.

وی اضافه کرد: از آنجا که تهدیدات غیرعامل کم هزینه بوده و جامعه بین المللی هم آنرا دنبال نمی کند لذا دشمنان این نوع تهدیدات را در برنامه خود علیه کشورمان قرار داده است.

محمدی، معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند زیستی از مسائل بسیار حائز اهمیت است، گفت: کشوری هم چون عربستان در تولید غله از طریق کشت فرا سرزمینی ۱۰۰ درصد خودکفا شده است.

وی ادامه داد: کشوری مانند ترکیه هم با داشتن منابع آبی سال ها است که دیگر محصولات کشاورزی آب بر تولید نمی کند بلکه آن را از دیگر کشورها وارد می کند.

معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: براساس پیش بینی های انجام شده طی ۱۰ سال آینده کشورما در زنجیره بی آبی قرار می گیرد لذا از همین الان باید اصلاح الگوی کشت را آغاز کنیم.

آحاد مردم مجری پدافندغیرعامل هستند

فرماندار شهرستان کامیاران هم در این مراسم با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از مفاهیم جدید در گفتمان اجرایی کشور است، اظهار داشت: نیروهای نظامی مجری پدافند عامل و همه دستگاه ها و نهادها و به نوعی آحاد جامعه مجری پدافند غیرعامل هستند.

کیوان شافعی با تاکید براینکه همه باید آمادگی لازم را در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشیم، افزود: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی و اقدامی غیرمسلحانه به منظور کاهش خطرات و آسیب ها و خسارت های جانی و مالی است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی خود ایمنی و خود حفاظتی است، ادامه داد:  تهدیدات متنوعی هر کشوری را در بر می گیرد از تهدید سایبر و زیستی گرفته تا تهدید شناختی؛ لذا همه باید برای حفاظت خود و جامعه تلاش کنند.

فرماندار شهرستان کامیاران یادآور شد: در جنگ ترکیبی شناختی؛ دشمن از خلاء ها استفاده می کند و می خواهد نهایت بهره برداری را از نقاط آسیب پذیر ببرد و از این طریق آسیب جدی به ما وارد کند.

از چهارم تا ۱۱ آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/