به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، رزمایش نظامی با عنوان «رماح النصر ۲۰۲۳» را با مشارکت ۱۰ کشور در شرق عربستان آغاز شد. بر اساس این گزارش، عربستان هدف از اجرای این رزمایش را تقویت مفهوم اقدام مشترک، ایجاد ائتلاف بین تمامی نیروهای نظامی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، رزمایش نظامی با عنوان «رماح النصر ۲۰۲۳» را با مشارکت ۱۰ کشور در شرق عربستان آغاز شد.

بر اساس این گزارش، عربستان هدف از اجرای این رزمایش را تقویت مفهوم اقدام مشترک، ایجاد ائتلاف بین تمامی نیروهای نظامی و کشورهای همسو، ارتقای سطح عملکرد و آمادگی رزمی یگان‌ های شرکت کننده جهت اجرای عملیات مشترک در یک محیط عملیاتی چند بعدی شبیه سازی می ‌کند، اعلام کرده است.

«خالد الحربی» فرمانده مرکز عملیات هوایی عربستان در این خصوص گفت: رزمایش رماح النصر به تقویت روابط نظامی بین نیروهای شرکت کننده کشورهای دوست و برادر و تبادل تجربیات در زمینه برنامه ‌ریزی و اجرای آن در تمامی سطوح کمک کرده و باعث یکسان سازی مفاهیم عملیات هوایی مشترک و سنجش میزان آمادگی و اقدام مشترک در سطح تاکتیکی می ‌شود.

وی افزود: این رزمایش علاوه بر مشارکت کشورهای بحرین، اردن، پاکستان، قطر، یونان، انگلیس، و آمریکا، کشورهای امارات متحده عربی، کویت و عمان به عنوان کشورهای ناظر در این رزمایش حضور دارند.

آذرماه گذشته نیز وزارت دفاع عربستان در بیانیه‌ ای اعلام کرد که این کشور تمرین مشترک در پایگاه هوایی سلطان بن عبدالعزیز با مشارکت ۱۰ کشور عربی برگزار کرد.

نخستین دور از مانورهای منطقه‌ای عربستان سعودی با تمرکز بر دریای سرخ در ژانویه سال ۲۰۱۹ برگزار شده بود. در همان زمان عربستان سعودی از امضای میثاق نامه تشکیل شورای همکاری کشورهای عربی و آفریقایی (مشرف بر دریای سرخ و خلیج عدن) با هدف تأمین امنیت آبراه‌های دریایی خبر داده بود. این میثاق نامه از سوی عربستان سعودی، سودان، جیبوتی، سومالی، اریتره، مصر و اردن به امضا رسیده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر