خیرالله خادمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما شرایط خاصی را در احداث این خط ریلی در سال‌های گذشته تجربه کردیم به طوری که حجم بالای پل‌ها و تونل‌های خاص در این مسیر کار اجرایی را سخت و دشوار کرد اما با تلاش جدی مهندسان ایرانی و به شکل بومی موفق […]

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما شرایط خاصی را در احداث این خط ریلی در سال‌های گذشته تجربه کردیم به طوری که حجم بالای پل‌ها و تونل‌های خاص در این مسیر کار اجرایی را سخت و دشوار کرد اما با تلاش جدی مهندسان ایرانی و به شکل بومی موفق به احداث این ابنیه‌های فنی شدیم.

وی با بیان اینکه به غیر از بخش کوتاه، عملیات حفاری و لاینینگ تونل‌ها، گالری ها و پل‌های خاص در مسیر راه آهن اردبیل – میانه به اتمام رسیده است، تصریح کرد: در نیمه اول سال به شکل کامل عملیات زیرسازی و بخش عظیمی از عملیات روسازی به انجام رسیده و بهره‌برداری از خط ریلی اردبیل – میانه را تا پایان امسال در برنامه‌ریزی ها پیش‌بینی کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی تنها گره اجرای این پروژه را تأمین منابع مالی از طریق ردیف ملی و فاینانس بانکی اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ادامه احداث این خط راه آهن نیاز است که بخشی از آن از طریق بانک‌ها تأمین خواهد شد که امیدواریم هر چه سریعتر تفاهمنامه‌ها و عقد قراردادها برای پرداخت منابع از طریق بانک‌های عامل به انجام برسد.

خادمی افزود: به غیر از خط ریلی چابهار، راه آهن اردبیل – میانه بزرگترین پروژه ریلی کشور است که دولت مصمم است در سال‌جاری این پروژه عظیم را با تأخیر چندین ساله به بهره‌برداری برساند که قطعا اهالی استان از بابت تأخیر و تعلل اجرای این پروژه مسئولان خود را خواهند بخشید.

وی به انجام تعهدات مالی در دولت سیزدهم برای اجرای این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: در سفر رئیس جمهور تعهدات انجام شده مالی به نتیجه رسیده و بخش عظیمی از این منابع نیز در اواخر سال گذشته پرداخت شده است.

ریل‌گذاری ۱۰۰ کیلومتر محور ریلی اردبیل – میانه

خادمی از ریل‌گذاری ۱۰۰ کیلومتر محور ریلی اردبیل – میانه خبر داد و خاطرنشان کرد: پیشرفت کل پروژه ۸۳ درصد است و تلاش بر این است تا در تمام قطعات با گره‌گشایی مشکلات و معضلات زمینه بهره‌برداری از این خط ریلی به خوبی فراهم آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی همچنین به پروژه عظیم چهار خطه کردن اردبیل – سرچم اشاره کرد و گفت: از هر ۲ مسیر این محور ارتباطی عملیات چهار خطه کردن در حال انجام است و امیدواریم در سال‌های آینده به شکل کامل این محور ارتباطی به مسیر ایمن برای تردد تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع