به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، عزیز حبیبی عصر پنجشنبه در نشست مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور با استاندار اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در توسعه علوم و فناوری‌های جدید استانی نوپاست که پارک علم و فناوری آن در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده است. وی تصریح کرد: هر چند دانشگاه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، عزیز حبیبی عصر پنجشنبه در نشست مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور با استاندار اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در توسعه علوم و فناوری‌های جدید استانی نوپاست که پارک علم و فناوری آن در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: هر چند دانشگاه محقق اردبیلی بعد از دانشگاه تبریز جز دانشگاه‌های برتر شمال‌غرب کشور است اما همچنان نیازمند توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور هستیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت یک‌هزار نفر اعضای هیئت علمی را در این دانشگاه یادآور شد و گفت: ۴۰۰ نفر از این اساتید تمام وقت در خدمت دانشگاه هستند و ما سعی کردیم در سال‌های اخیر از ظرفیت پارک علم و فناوری استفاده کرده و با سرعت بیشتر به توسعه علوم و فنون جدید کمر همت ببندیم.

حبیبی افزود: طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی اساتید دانشگاه در دل صنعت، کشاورزی و حوزه‌های گردشگری در حال اجرا و یا انجام است و قطعاً تعامل و ارتباط دانشگاه با صنعت و حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌تواند تأثیر بسزایی در حل مشکلات و معضلات استان به همراه داشته باشد.

وی اثربخشی فعالیت علمی دانشگاه‌ها را در گشایش مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار شده اندیشکده‌های توسعه‌محور در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شود تا با تعامل دانشگاه و حوزه‌های اجرایی و تصمیم‌گیری بیش از گذشته بتوانیم چالش‌های پیش روی استان را نظیر حوزه آب، صنعت و عدم توسعه‌یافتگی در این بخش و… حل و فصل کنیم.

در این جلسه رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز به فعالیت ۵۵۰ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۳۶ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ۱۲ شرکت نوع سه و مابقی نوع یک و ۲ هستند.

حبیب ابراهیم‌پور با بیان اینکه ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در مرحله اخذ مجوزهای لازم هستند، اضافه کرد: برای ۲۰ شرکت جواز تأسیس و پروانه نیز صادر شده است.

وی بیان کرد: در کنار پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی یک شرکت دانش‌بنیان و دانشگاه آزاد نیز چهار شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند و ما گام‌های مؤثری را در حمایت و پشتیبانی از این شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه برداشته‌ایم.

انتهای پیام/

منبع