حبیب ابراهیم‌ پور در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد:‌ با امضای قرارداد شاهد راه‌اندازی اولین پردیس علم و فناوری تخصصی در بخش کشاورزی استان اردبیل هستیم که در این زمینه امسال سعی خواهیم کرد تا پردیس دیگری را نیز در کشت و صنعت و دامپروری پارس با موضوع تولید بذر راه‌اندازی […]

حبیب ابراهیم‌ پور در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد:‌ با امضای قرارداد شاهد راه‌اندازی اولین پردیس علم و فناوری تخصصی در بخش کشاورزی استان اردبیل هستیم که در این زمینه امسال سعی خواهیم کرد تا پردیس دیگری را نیز در کشت و صنعت و دامپروری پارس با موضوع تولید بذر راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: استان اردبیل جز ۱۰ استان پیشرو در راه‌اندازی دهکده نوآوری و پردیس‌های فناورانه است که امیدواریم همه این اقدامات منجر به توسعه بخش کشاورزی و تولید بیشتر با اشتغال فراوان در این حوزه شود.

توسعه زیست بوم فناورانه اردبیل
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: برای راه‌اندازی این پردیس بعد از ماه‌ها جلسه، نشست‌های تخصصی و بازدید از پردیس ثامن مشهد سعی کردیم تا مجوزهای لازم را از طریق معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم دریافت کنیم تا اولین پردیس علم و فناوری بخش کشاورزی در این استان که قطب تولید محصولات زراعی، باغی و دامی است، فعالیت خود را انجام دهد.

ابراهیم‌ پور افزود: بر اساس آیین‌نامه جدید هیئت دولت مصوب در راستای حمایت از تولید دانش‌بنیان در بخش کشاورزی قرار است ۲۰ درصد فعالیت‌های شرکت دانش‌بنیان کشور در این حوزه متمرکز شده و ۱۰ درصد فروش محصولات دانش‌بنیان نیز در همین بخش اتفاق بیفتد.

وی توسعه زیست بوم فناورانه استان را با محوریت پردیس‌ها، دهکده نوآوری و مزارع دانش‌بنیان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی هر سه حوزه فناورانه اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام شده تا با رفع قوانین و مقررات مزاحم بتوان اهداف شایسته را در این بخش تحقق داد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در قرارداد راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی بخش کشاورزی قرارداد ۳۳ ساله با کشت و صنعت به امضا رسیده تا در هفت سال مدیریت این مجموعه بر عهده پارک علم و فناوری بوده سپس واگذاری امور را به کشت و صنعت شاهد باشیم.

وی تأمین زیرساخت‌ها و بخشی از منابع اعتباری را از سوی کشت و صنعت مغان یادآور شد و بیان کرد: بخشی از منابع نیز از طریق وزارت علوم و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تأمین و پرداخت خواهد شد.

6 مرکز نوآوری و آزمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی و عسل راه‌اندازی می‌شود
ابراهیم‌ پور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار این امر پنج شرکت دانش‌بنیان ما آمادگی مشارکت و حضور در این پردیس فناورانه را خواهند داشت تا در حوزه گیاهان دارویی، ‌ تولید واکسن و تولید محصولات صادرات‌محور بتوانند اقدامات مؤثر را انجام دهند.

وی از تأمین پنج هزار متر مربع فضای مسقف و پنج هکتار زمین برای راه‌اندازی این پردیس تخصصی خبر داد و تصریح کرد: بعد از عقد قرارداد مجوز اولیه صادر و در ماه‌های آینده شاهد فعالیت رسمی پردیس تخصصی خواهیم بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: هم اکنون فعالیت مرکز رشد مشترک را در منطقه مغان شاهد هستیم و در سال‌جاری چهار مرکز نوآوری و ۲ آزمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی و عسل در سطح استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع