نادر تقی زاده در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث این مزرعه تلاشی جدی آغاز کرده تا سال آینده شاهد بهره‌برداری از این سالن سه‌ طبقه در مساحت ۱۸ متر عرض و ۱۵۰ متر طول باشیم. وی تصریح کرد: قرار است در این مزرعه پرورش مرغ مادر […]

نادر تقی زاده در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث این مزرعه تلاشی جدی آغاز کرده تا سال آینده شاهد بهره‌برداری از این سالن سه‌ طبقه در مساحت ۱۸ متر عرض و ۱۵۰ متر طول باشیم.

وی تصریح کرد: قرار است در این مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی ۱۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شود که عمدتا این مجموعه جنبه صادراتی داشته و امکان صادرات محصولات به کشور ارمنستان و آذربایجان فراهم می آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نمونه مشابه چنین مزرعه سه طبقه حتی در دنیا نیز بی نظیر است و ما در خاورمیانه نظیر این مجموعه پرورش مرغ را نداریم و قطعا سرعین با راه‌اندازی این مجموعه به قطب تولید جوجه یک‌روزه گوشتی تبدیل خواهد شد.

تقی زاده افزود: با هدف تحقق شعار سال در بحث اشتغالزایی، با دعوت از سرمایه‌گذاران سعی بر این است تا طرح‌های توسعه‌ای در بخش افزایش توان تولید پروتئین استان به ویژه مرغ و دامداری ها افزایش یافته و ما بتوانیم شرایط مطلوبی را در حوزه اشتغال و افزایش سرانه درآمدی مردم شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان سرعین با داشتن ۱۸ مجموعه پرورش مرغ جز سه شهرستان مؤثر در تولید گوشت سفید است که فرصت اشتغال ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این مجموعه‌ها فراهم آمده است.

تقی زاده اضافه کرد: با بهره‌برداری از این مزرعه پرورش مرغ، امیدواریم سال آینده ظرفیت اشتغال در این بخش و همچنین تولید تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: ۱۴ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در شهرستان سرعین تولید می شود که با راه‌اندازی فارم‌های جدید این مجموعه، ‌ این ظرفیت تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف مورد حمایت قرار گرفته و امکان توسعه بخش‌های تولیدی و اشتغالزایی فراهم آید.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار