به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، «کریل بودانوف» رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین امروز شنبه در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در خصوص ادعای واهی ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران به فدراسیون روسیه آشکارا اذعان کرد: ایران به دلایل واضح عجله ای برای انجام این کار ندارد. رئیس […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، «کریل بودانوف» رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین امروز شنبه در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در خصوص ادعای واهی ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران به فدراسیون روسیه آشکارا اذعان کرد: ایران به دلایل واضح عجله ای برای انجام این کار ندارد.

رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین در این خصوص اضافه کرد: (ایران این کار را انجام نداده) دلیلش هم این است که به محض پرتاب اولین موشک ها توسط روسیه، فشار تحریم ها بر ایران افزایش خواهد یافت.

میخائیلو پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیشتر با تکرار ادعاهای واهی علیه ایران درباره برنامه تهران برای ارسال تسلیحات بیشتری به روسیه، درخواست مضحکی را مطرح کرد.

پودولیاک در پیامی توییتری مدعی شد که «ایران آشکارا اعمال تحریم‌ های بین‌ المللی را به سخره می‌ گیرد» و در ادامه خواستار «تخریب و انحلال کارخانه‌ های اسلحه‌ سازی» کشورمان شد.

کی‌ یف در ادعاهایی بی‌ اساس تهران را به تامین و ارسال ۱۷۰۰ فروند پهپاد انتحاری موسوم به «شاهد ۱۳۶» برای مسکو متهم کرده و این در حالی است که هم تهران و هم مسکو به دفعات، این اتهامات و ادعاها را قویا تکذیب کرده‌ اند.

رئیس سرویس اطلاعاتی اوکراین دیروز (جمعه) مدعی شد که روسیه تا کنون حدود ۴۵۰ فروند پهپاد را بر فراز اهداف نظامی و انرژی اوکراین به پرواز درآورده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تهران پیش از جنگ اوکراین، تعداد محدودی پهپاد به مسکو تحویل داده بود، درباره ادعاهای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین گفت: ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی این کشور، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر