به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از آناتولی، «مایا ساندو» رئیس جمهور مولداوی در نشست خبری مشترک با سالومه زورابیشویلی همتای گرجستانی‌ اش در کیشیناو پایتخت این کشور با ادعای عبور موشک‌ های پرتاب شده توسط روسیه به اوکراین از فراز آسمان مولداوی گفت: در صورت مداخله روسیه در حاکمیت و امنیت کشورمان […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از آناتولی، «مایا ساندو» رئیس جمهور مولداوی در نشست خبری مشترک با سالومه زورابیشویلی همتای گرجستانی‌ اش در کیشیناو پایتخت این کشور با ادعای عبور موشک‌ های پرتاب شده توسط روسیه به اوکراین از فراز آسمان مولداوی گفت: در صورت مداخله روسیه در حاکمیت و امنیت کشورمان تدابیر لازم دفاعی را اتخاذ می‌ کنیم.

رئیس جمهور مولداوی در این خصوص گفت: از لحظه آغاز این جنگ تدابیر لازم برای حفظ امنیت شهروندانمان اتخاذ شدند. در این زمینه از شرکای بین‌ المللی درخواست حمایت کردیم. در خصوص گام‌ های بعدی خود نیز اطلاع‌ رسانی خواهیم کرد.

رئیس جمهور گرجستان نیز با اشاره الحاق بخشی از خاک اوکراین توسط روسیه گفت: با مردم اوکراین اعلام همبستگی و از آن‌ ها حمایت می‌ کنیم. گرجستان، مولداوی و اوکراین خواهان عضویت در اتحادیه اروپا هستند. این مسئله از جنبه آینده کشورهایمان اهمیت دارد.

وی در خصوص اعلام بسیج نسبی توسط روسیه مدعی شد: حضور شهروندان روس در کشورمان برای ما نه یک تهدید، بلکه یک مشکل است. در بین آن‌ ها شهروندان گرجستانی دو تابیعتی نیز حضور دارند. باید وضعیت تردد شهروندان روسیه به کشورمان که هم اکنون بدون اخذ روادید در جریان است، بازنگری شود.

ارتش روسیه بامداد دوشنبه هفته گذشته حملات موشکی گسترده‌ ای علیه زیرساخت‌ های اصلی اوکراین در مناطق مختلف این کشور را آغاز کرد. این حملات موشکی دو روز پس از انفجار در پل کریمه آغاز شد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور و مقامات ارشد روسیه اعلام کردند که دولت اوکراین «حمله تروریستی در پل کریمه» را طراحی و اجرا کرده است.

در حملات سه‌ شنبه هفته گذشته شهرهای «کی‌ یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌ های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود.

انتهای پیام/

منبع