به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: سیل لابی گری برای کسب جایگاه مدیریت در دولت آینده شروع شده ولی ملت از دولت منتخب می‌خواهد تا با کنار گذاشتن تندخواهان که جز تنگ نظری، فحش و کوته بینی چیز دیگری بلد نیستند کنار بگذارد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: سیل لابی گری برای کسب جایگاه مدیریت در دولت آینده شروع شده ولی ملت از دولت منتخب می‌خواهد تا با کنار گذاشتن تندخواهان که جز تنگ نظری، فحش و کوته بینی چیز دیگری بلد نیستند کنار بگذارد و به آنها میدان ندهد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور منتخب به صراحت اعلام کرد که دولت من بدهکار هیچ جناح و گروه و حتی فعالان ستاد انتخاباتی نیست و این بهترین دیدگاه در پیگیری مطالبات مردم و انتخاب مدیران شایسته و لایق است.

امام جمعه اردبیل افزود: مردم انتظار دارند که حجت الاسلام رئیسی معمار اقتصادی و حلال مشکلات معیشتی مردم باشد و این امر با کنار گذاشتن همه حواشی سیاسی، جناحی و حزبی میسر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از مشارکت بالای ۵۵ درصد اهالی استان در انتخابات قدردانی کرد و گفت: این حجم حضور در صحنه و ایجاد اقتدار برای کشور، نشان از نهایت بصیرت اهالی استان است.

آیت الله عاملی اظهار کرد: رأی این دوره ملت ما و حضور آنها در صحنه در این انتخابات، بسیار ارزشمند است چرا که ملت ما با نجابت تمام و تحمل آگاهانه علیرغم وجود فشارهای کمرشکن اقتصادی و با مشاهده سو تدبیرهای دولت مردان، فقط به خاطر مصالح کلان کشور و به جهت لبیک به ندای رهبری، پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و با این کار، حجّت را بر مسئولین تمام کردند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در حق این مردم مسئولین هرچقدر هم تلاش کنند باز کم است و ادای حق آنان و تشکر در برابر ایثار آنها، متعسّر بلکه متعذّر است و در یک کلمه، وظیفه آقای رئیسی و دولت او به خاطر این بزرگواری ملت، بسیار سنگین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وعده‌های رئیسی در انتخابات به منزله دِین است و اگر به آنها عمل نکنند، باورسوزی خطرناکی درست می‌شود و در آن صورت، ملت ما دیگر به هیچ کس، وثوق و اطمینان پیدا نخواهند کرد چرا که زوال وثوق یک ملّت، خطر بسیار بزرگی برای کشور است.

وی خطاب به رئیس جمهوری منتخب ادامه داد: آقای رئیسی! مردم به شما به عنوان پناهگاه رأی داده اند، یعنی برای رها شدن از فشارها و سختی‌های معیشت، به شما پناه آورده اند. بسیاری از رأی دهندگان، شما را فرشته نجات می‌دانند؛ یعنی دولت شما باید تلاش مضاعف و برنامه ریزی بسیار دقیق و علمی داشته باشد.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: اگر دولت شما در مصاف با مشکلات اقتصادی شکست بخورد، علاوه بر ضربه‌ای بزرگ به وثوق عمومی، فرصت عظیمی که درست شده به راحتی از دست خواهد رفت.

اقتصاد ایران از بیماری سیستمی رنج می‌برد

آیت الله عاملی اظهار کرد: ترس همه ما این است که دولت جدید، مبتلا به روزمرگی شده یا به کارهای روبنایی مشغول شود که در این صورت، فاتحه دولت را باید خواند چرا که اقتصاد ما سوراخ‌های فراوان دارد و از یک بیماری سیستمی رنج می‌برد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتصاد ما احتیاج به یک معمار بزرگ دارد، افزود: امیدواریم رئیس جمهور، با انتخاب نخبگان مدیریتی، معمار بزرگ اقتصادی تاریخ کشور ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در حال حاضر ۹۵ درصد بودجه برای جاری و ۵ درصد صرف عمران و آبادانی است، این خود یک بن بست است. مثال اقتصاد ما، سفره پربرکتی است که دولت باز کرده و اعلان کرده ظرف بیاورید سهم خود را ببرید در حالی که عده‌ای ظرف و بلکه ظرف‌ها دارند اما جمع زیادی ظرف ندارند و محرومانه نگاه می‌کنند. در چنین حالتی دولت باید حق بی ظرف‌ها را از ظرف دارها استیفاء کند تا عدالت برقرار شود.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه اردبیل خطاب به دشمنان ایران شما با این انتخابات، باز فهمیدید روی آب می‌نویسید و به مشک سوراخ می دمید و تمام سرمایه گذاری‌های شما هدر است چرا که بیش از ۴۰ سال خطا رفتید.

وی ادامه داد: اگر عقل دارید در برابر این ملت بزرگ و حقوق مسلم او، خاضع باشید و پول و بودجه ملت خود را صرف توطئه، راه اندازی رسانه‌ها، پر کردن جیب ورشکسته‌های سیاسی و ترور دانشمندان ما نکنید چرا که ملت ما تصمیم گرفته و ثابت کرده اهل معامله روی حاکمیت ملی، استقلال سیاسی و اقتدار کشور نیست و جز در برابر خداوند متعال رکوع نخواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: ایران بزرگترین قربانی تروریسم در دنیاست، ۱۷ هزار نفر از ملت ما به دست منافقین به شهادت رسیده اند و حالا عجیب است که سفیر ناپاک اسرائیل در آذربایجان به دولت آذربایجان توصیه می‌کند که ایران مرکز تروریسم است، از ایران فاصله بگیرید.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ما غصه می‌خوریم که سفیر اسرائیل بیخ گوش ما در امور کشور ما از خاک دولت دوست آذربایجان دخالت می‌کند و دولت آذربایجان او را سر جای خودش نمی‌نشاند! او با این کار می‌خواهد رابطه دو کشور را بهم بریزد تا از ایران انتقام بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: شکایت اصلی ما از کشورهای اروپایی است که ادعای حقوق بشر دارند و هر از گاهی ایران را به خاطر حقوق بشر محکوم می‌کنند اما ناقضین اصلی حقوق بشر و تروریست‌های بین المللی در خاک آنها با آرامش زندگی می‌کنند، برنامه ریزی می‌نمایند و حتی به پارلمان‌های آنها تردد دارند اطلاع داریم که آنها با پول‌هایی که آمریکا و عربستان در اختیار آنها می‌گذارند، رشوه‌های کلان به نمایندگان پارلمان‌های کشورهای تأثیر گذار می‌دهند تا چند روز به حیات ننگین خود ادامه دهند. اگر نظام در برابر منافقین قاطعانه نمی‌ایستاد، الان ۱۷ هزار به ۱۷۰ هزار رسیده بود.

انتهای پیام/

منبع