رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از سال گذشته کارخانه فرآوری مواد معدنی مس و مولیبدن در مشگین‌شهر راه‌اندازی شده که برای راه‌اندازی این کارخانه که کنسانتره مواد معدنی را تولید خواهد کرد، بیش از ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. وی به پنج پهنه معدنی استان به ویژه پهنه […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از سال گذشته کارخانه فرآوری مواد معدنی مس و مولیبدن در مشگین‌شهر راه‌اندازی شده که برای راه‌اندازی این کارخانه که کنسانتره مواد معدنی را تولید خواهد کرد، بیش از ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

وی به پنج پهنه معدنی استان به ویژه پهنه معدنی مشگین‌شهر و قزل‌اوزن اشاره کرد و گفت: تاکنون برای دو مورد از این پهنه‌های معدنی گواهی کشف و استخراج معدن صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل تصریح کرد: با رعایت الزامات زیست محیطی و سایر قوانین مربوط به معدن، استخراج مواد معدنی و فرآوری‌ آن با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری در مشگین‌شهر و جنوب استان در حال انجام است که امیدواریم امسال در این حوزه تحولات عظیمی را شاهد باشیم.

۴۰ طرح برتر صنعتی بدون نام جواز تأسیس گرفتند
صادقی افزود: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سعی بر راه‌اندازی ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی است تا از این طریق اشتغال مولد و رونق تولید را به عینه شاهد باشیم.

وی حرکت اردبیل را برای صنعتی‌ شدن یک حرکت مستمر و قابل قبول توصیف کرد و ادامه داد: سهم اشتغال صنعتی استان اردبیل با میانگین کشوری امسال پر خواهد شد تا ما بتوانیم بیشترین فرصت و زمینه اشتغال را در حوزه صنعت شاهد باشیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۴۰ طرح برتر صنعتی بدون نام جواز تأسیس گرفتند که ما با حضور سرمایه‌گذاران تنها عنوان سرمایه‌گذار و نام طرح را به این مجموعه اضافه خواهیم کرد تا با جلوگیری از پروسه طولانی صدور مجوز به سرعت بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای کارآفرینان مهیا کنیم.

وی به رشد ۷۴ درصدی صدور پروانه‌ها در بخش صنعت و همچنین تقویت صدور جواز تأسیس با یک رشد ۱۱۲ درصدی در استان اشاره کرد و گفت: استان اردبیل در بسیاری از تولیدات صنعتی قطب کشور است به گونه‌ای که در شیرآلات صنعتی، ام. دی. اف و صنایع چوبی، ‌ لاستیک، آب معدنی و همچنین قطعات الکترونیکی خودرو استان اردبیل با تولید ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان کشور یکی از قطب‌های صنعتی به شمار می‌رود.

سهم اشتغال صنعت در بین بخش‌های مهم توسعه‌ای استان ۳۰ درصد است
صادقی اضافه کرد: سهم اشتغال صنعت در بین بخش‌های مهم توسعه‌ای استان ۳۰ درصد است که سعی خواهیم کرد تا پایان امسال این میانگین را تا ۳۴ درصد ارتقا دهیم.

وی به تجارت و حوزه صادرات نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل از لحاظ رشد صنایع مختلف در جایگاه ممتازی قرار دارد، ۶۳ درصد صادرات استان در بخش صنعت بوده و واردات نیز مربوط به مواد اولیه و خط تولید واحدهای صنعتی می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل بیان کرد: امیدواریم با تلاشی که همه مسئولان استان به ویژه حمایت همه‌جانبه استاندار اردبیل انجام می‌شود، ما به سرعت بتوانیم هم در بخش پشتیبانی و هم پرداخت تسهیلات یارانه‌دار در حوزه‌ صنعت به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع