به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مطلب صادقلو عصر یکشنبه در جریان بازدید از سد کوثر اظهار کرد: یکی از مشکلات ذخیره‌سازی و آبگیری سد کوثر وجود دکل برق در این محدوده بود که با همکاری شرکت برق منطقه‌ای و توزیع استان سعی شد تا این دکل جابجا شود. وی تصریح کرد: با این جابجایی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مطلب صادقلو عصر یکشنبه در جریان بازدید از سد کوثر اظهار کرد: یکی از مشکلات ذخیره‌سازی و آبگیری سد کوثر وجود دکل برق در این محدوده بود که با همکاری شرکت برق منطقه‌ای و توزیع استان سعی شد تا این دکل جابجا شود.

وی تصریح کرد: با این جابجایی و تملک اراضی پایین دست پشت سد به شکل کامل ذخیره‌سازی و آبگیری سد کوثر انجام می‌شود تا ۱۵ میلیون متر مکعب آب در پشت این سد برای استفاده کشاورزان این منطقه به انجام برسد.

سرپرست فرمانداری شهرستان کوثر گفت: بعد از گذشت ۲ دهه از عملیات اجرایی سد کوثر به عنوان تنها پروژه نیمه‌تمام ملی شهرستان کوثر، امیدواریم در سال‌جاری بخش عظیمی از عملیات اجرایی پایاب این سد به انجام رسیده و تعیین تکلیف اراضی پشت سد و تملک آنها را شاهد باشیم.

صادقلو افزود: افزایش آبگیری سد تا ۵ میلیون متر مکعب انجام شده که نسبت به سال گذشته که کمتر از ۳ میلیون متر مکعب بود، ما ذخیره آب مناسبی را در این سد شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغال‌آفرینی مؤثر از مسیر تولید، سعی خواهیم کرد تا با سیراب کردن اراضی زراعی و باغی منطقه افزایش تولید و اشتغال را در این حوزه شاهد باشیم.

صادقلو اضافه کرد: هم برای تأمین آب شرب و هم کشاورزی منطقه ذخیره‌سازی تا ۱۵ میلیون متر مکعب جوابگوی نیاز ۶ ماهه خواهد بود تا ما با دغدغه کمتر بتوانیم نیازمندی فعالان این عرصه را پاسخگو باشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان کوثر بیان کرد: تلاش ما بر این است تا از طریق سد کوثر با اولویت آب شرب، باغات منطقه را سیراب کرده و افزایش تولید باغ شهر گیوی را به نظاره بنشینیم.

انتهای پیام/

منبع