محمود چیتیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود امروز هشتم فروردین ماه به ۴۰۲ میلیون مترمکعب رسید، اظهار داشت: هم اینک ورودی به سد ۸۸ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن حدود ۴۵ مترمکعب بر ثانیه است. وی با اشاره به اینکه […]

محمود چیتیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود امروز هشتم فروردین ماه به ۴۰۲ میلیون مترمکعب رسید، اظهار داشت: هم اینک ورودی به سد ۸۸ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن حدود ۴۵ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه خروجی سد زاینده رود از ششم فروردین با هدف توزیع نوبت دوم آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافت، افزود: رهاسازی آب به مدت ۱۰ روز از زمان بازگشایی ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بالادست زاینده‌رود هیچ برداشت آبی ندارد، خاطرنشان کرد: امید است در هفته‌های پیش رو بارش‌های مطلوب‌تری در حوضه زاینده رود شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، میانگین بارش در ایستگاه کوهرنگ سرچشمه اصلی حوضه آبریز زاینده رود از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۱) تا امروز هشتم فروردین ۱۴۰۲ به یک هزار و ۳۵۹ میلیمتر رسیده و این منطقه تا امروز بارش‌های یک سال زراعی / آبی خود را دریافت کرده است.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر