مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اردبیل گفت: این اداره کل برای ایجاد تعادل قیمت گوشت مرغ در بازار و حمایت و پشتیبانی از مرغداران و نیز افزایش ذخایر استراتژیک اقدام به خرید تضمینی گوشت مرغ کرده و محدودیتی در خرید گوشت مرغ وجود ندارد.

علی‌اکبر حسنیان روز چهارشنبه اظهارداشت: خرید تضمینی مرغ منجمد گوشتی تا زمان به تعادل رسیدن قیمت آن در بازار ادامه دارد.

او افزود: در این استان قیمت مرغ زیرقیمت مصوب به فروش می‌رسد و محدودیتی نیز در انعقاد قرارداد تحویل مرغ منجمد در محدوده وزنی ۱۲۰۰ گرم تا ۲ هزار گرم از مرغداران ،

اتحادیه‌ها ، تعاونی‌ها و زنجیره‌های تولید مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام استان وجود ندارد.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل مربوطه قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد آماده طبخ تحویل در سردخانه ۱۲۷ هزار ریال می‌باشد که بهای آن بصورت تهاتر با تحویل نهاده در اسرع وقت انجام می‌شود.

او از تولیدکنندگان گوشت مرغ خواست برای جلوگیری از کاهش غیرمتعارف و پیشگیری از ضرر و زیان مرغداران استان ناشی از کاهش قیمت نسبت به انعقاد قرارداد از طریق اتحادیه‌ها ، شرکت‌ها و زنجیره‌های تولید به اداره کل پشتیبانی امور دام استان اردبیل مراجعه کنند.

در استان اردبیل ۳۷۵ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ، ۳۳ واحد مرغ مادر با ظرفیت یک میلیون و ۵۴۰ هزار قطعه و ۲۸ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۶۸۷ هزار قطعه فعال می‌باشد.
استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود ۲ مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه‌های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان‌های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.