رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ نمونه خون بندناف نوزاد در بانک خون بندناف رویان این استان ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مهران اوچی اردبیلی، اظهار کرد: خون بند ناف از ۵۰ سی‌سی تا ۲۰۰ سی‌سی بستگی به جفت و بند ناف هر نوزاد متفاوت است و در این میزان باید حداقل ۶۰۰ میلیون سلول زنده موجود باشد.

وی با اشاره به اینکه خون بند نافی که دارای تمامی این شرایط باشد، می‌توان برای ذخیره‌سازی آن اقدام و بیش از ۲۵ سال آن را ذخیره‌سازی کرد، گفت: خون بند ناف مملو از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است که در بیماری‌هایی که منشأ خونی دارند همچون انواع سرطان خون، تالاسمی، کم‌خونی‌های مادرزادی، آنمی آپلاستیک، لنفوم‌های هوچکن و غیرهوچکن، فلج مغزی و اوتیسم با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف قابل درمان هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل همچنین از ارتقای خدمات پزشکی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی به ۶ خدمت پزشکی خبر داد و تصریح کرد: در راستای ارتقای خدمات پزشکی به مراجعه‌کنندگان انواع PRP تخمدان، رحم و… به لیست خدمات مرکز افزوده شده و کلینیک‌های عمومی، تخصصی و آندومتریوز نیز راه‌اندازی شده است.

اوچی اردبیلی فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز در جهاد دانشگاهی را نقطه عطف اقدامات جهادی این نهاد انقلابی اعلام کرد و گفت: خدمات پزشکی این مرکز در سال‌جاری با ارتقای مثبت مواجه شده و ۶ خدمت پزشکی جدید اعم از پی. آر. پی رحم و تخمدان به لیست خدمات این مرکز افزوده شده است.

انتهای پیام/