علیرضا مهاجر در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار داشت: در بازدیدی که از مزارع شهرستان‌های گرمی، انگوت، بیله سوار، اصلاندوز و پارس آباد داشتیم از نزدیک با شدت خشکسالی و خسارت وارده به اراضی آشنا شده و در جریان خسارت وارده قرار گرفتیم. وی خاطرنشان کرد: سال قبل در […]

علیرضا مهاجر در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار داشت: در بازدیدی که از مزارع شهرستان‌های گرمی، انگوت، بیله سوار، اصلاندوز و پارس آباد داشتیم از نزدیک با شدت خشکسالی و خسارت وارده به اراضی آشنا شده و در جریان خسارت وارده قرار گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل در چنین ایامی اراضی با کیفیتی را با ارتفاع ۶۰ تا ۷۰ سانتیمتر مزارع سرسبز در این منطقه شاهد بودیم اما امسال به دلیل شدت خشکسالی خبری از سرسبزی در این منطقه نیست.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مزارع دیم در این استان ۱۰۰ درصد خسارت دیده تا اردبیل در کنار استان گلستان صدرنشین بیشترین آسیب دیدگان از خشکسالی شدید کشور باشند.

مهاجر افزود: امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس و همراهی که دولت به ویژه صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک عامل انجام خواهند داد زارعین و کشاورزان منطقه مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: با این حمایت‌های امیدواریم کشاورزان خود را برای سال زراعی آینده آماده کنند تا با تهیه و تدارک بذر مناسب کشت و زرع به درستی انجام شده و با فضل و رحمت الهی بتوان به سال زراعی آینده امیدوار بود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: گزارش نهایی از جمع بندی خسارت وارده به کشاورزان، باغداران و دامداران استان اردبیل در دست تهیه است و با توجه به بروز پدیده خشکسالی، سیل، تگرگ و سرمازدگی از طریق صندوق و دولت کمک‌های بلاعوض در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر