به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، حسین مولایی عصر شنبه در جریان تجلیل و تکریم از مادر سه معلول ذهنی در گرمی اظهار کرد: مادران در حقیقت اسوه‌های صبر و استقامت هستند که با نهایت عشق و علاقه خود تلاش می‌کنند تا فرزندانشان را شبانه‌روز زیر بال و پر خود گرفته […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، حسین مولایی عصر شنبه در جریان تجلیل و تکریم از مادر سه معلول ذهنی در گرمی اظهار کرد: مادران در حقیقت اسوه‌های صبر و استقامت هستند که با نهایت عشق و علاقه خود تلاش می‌کنند تا فرزندانشان را شبانه‌روز زیر بال و پر خود گرفته و آنها را شایسته تربیت کنند.

وی تصریح کرد: در یکی از روستاهای گرمی به سراغ مادری آمدیم که با سه فرزند معلول ذهنی خود روزگار سختی را سپری می‌کند اما همدلی و همراهی مادر با فرزندان معلول حال و هوایی مهربانانه و صمیمی دارد.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: در این شهرستان ۲ هزار و ۱۰۰ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی و نهادهای حمایتی هستند که از بین آنها ۲۷ خانواده‌ای را سراغ داریم که سه معلول داشته و نگهداری از آنها را به سختی انجام می‌دهد.

مولایی افزود: چهار خانواده نیز با داشتن چهار فرزند معلول روزگار سپری می‌کنند و تلاش بهزیستی و کمیته امداد در کنار خیرین، تأمین سرپناه برای این فرزندان است تا امکان بزرگ کردن و تربیت آنها فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مادرانی که یک عمر ساعات و لحظات خود را وقف این فرزندان کردند، الگویشان زهرای مرضیه و حضرت زینب (س) است که با همه مصائب و دشواری‌ها راه عزت، جهاد و صلابت را سپری کردند.

مولایی با قدردانی از مادران تلاشگر در مسیر خدمت به فرزندان معلول با شرایط سخت زندگی اضافه کرد: ما نیز به پاس قدردانی از این مادران بر دستان آنها بوسه می‌زنیم چرا که این حرکت به خدمت و اقدام جهادی ما تقدسی خاص می‌بخشد و قطعاً بهشتی که زیر پای مادران است با این مهربانی و حرکت بی‌نظیر حال و هوایی متفاوت خواهد داشت.

فرماندار شهرستان گرمی حمایت نهادهای مختلف را از جامعه معلولان و خانواده‌های آنها یادآور شد و بیان کرد: تمام سعی ما بر این است تا پشتیبانی‌های لازم و حمایت‌های همه‌جانبه را از این جامعه نیازمند انجام دهیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر