جهانگیرزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دوگانگی تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در بخش تولید و بازاریابی یکی از اصلی‌ترین عوامل به هم ریختگی بازار مرغ و تولید محصولات کشاورزی است.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه و مشکلات بخش تأمین و عرضه محصولات به بازار زنجیره از هم گسسته‌ای است که هیچ ارتباط و تعاملی بین آنها در سطح ملی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها مطالعات نشان می‌دهد که حوزه بازرگانی و تجارت، صنایع تبدیلی و تکمیلی و فروش محصول به صورت یک مجموعه به هم پیوسته پیش‌بینی و برنامه‌ریزی می‌شود تا شعار از مزرعه تا سفره به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یکی از اصلی‌ترین عوامل به هم ریختگی بازار مرغ و تولید محصولات کشاورزی و آسیب‌های عرضه آن به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را دوگانگی تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در بخش تولید و بازاریابی اعلام کرد و گفت: اگر این زنجیره به هم پیوسته باشد تنظیم پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، قیمت‌گذاری و عرضه آن به مردم به راحتی انجام می‌شود و ضروری است در نظام برنامه‌ریزی تمام زنجیره تولید، توزیع، عرضه به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان محصولات در قالب وزارت جهاد کشاورزی و بخش بازرگانی آن انجام شود.

جهانگیرزاده افزود: به هیچ وجه نمی‌توان محصولی را تولید کرد که ذائقه بازار و مخاطبان در آن لحاظ نشود و یا در نقطه مقابل سیاست‌گذاری را در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان انجام داد که توجهی به عرصه تولید در آن نباشد.

وی اظهار کرد: زمانی که گسست و به هم ریختگی در این دو حوزه به وجود می‌آید، کشاورزان ناامید شده و برداشت محصول نیز به صورت درست و صحیح انجام نمی‌شود.

جهانگیرزاده اضافه کرد: ضروری است به تناسب تصمیم مجلس در انتخاب شورای قیمت‌گذاری در دولت سیزدهم تمامی مسئولیت‌ها در بخش تولید و بازاریابی و حتی صادرات و واردات محصولات به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شود تا در استان‌ها برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل درست و صحیح اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/