به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، سید غنی نظری عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از معلمان شهرستان خلخال به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: انتظار می‌رود در تنظیم آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان ایرادات آن برطرف شده و همه معلمان از مزایای رتبه‌بندی برخوردار شوند. وی تصریح کرد: اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان کشور یکی از مطالبات […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، سید غنی نظری عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از معلمان شهرستان خلخال به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: انتظار می‌رود در تنظیم آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان ایرادات آن برطرف شده و همه معلمان از مزایای رتبه‌بندی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان کشور یکی از مطالبات جدی و به حق فرهنگیان است که در ۱۲ سال گذشته در مجلس متوقف بوده و دولت نیز توجهی به آن نکرده بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گذشت ۱۲ سال انتظار، در نهایت آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا به دولت ارجاع داده شد و دولت موظف است تا خردادماه سال‌جاری نسبت به صدور احکام اقدام کند.

نظری افزود: انتظار می‌رود در تنظیم آئین‌نامه ایرادات آن برطرف شود به گونه‌ای که همه معلمان که حدود ۸۳۰ هزار نفر هستند، از مزایای رتبه‌بندی برخوردار شوند و معوقاتی که از ۳۱ شهریور محاسبه شده، به دست معلمان برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در تدوین آئین‌نامه باید ۲ موضوع معلمان جدید و معلمان بازنشسته مد نظر قرار گیرد و معلمانی که بازنشسته می‌شوند از تاریخ بازنشستگی باید شامل رتبه‌بندی شوند.

نظری اضافه کرد: هدف از تصویب این طرح به یادگار مانده از مجلس‌ها و دولت‌های گذشته، کمک به تحقق عدالت اجتماعی در جامعه، افزایش انگیزه و کیفیت کار معلمان، ارتقا سطح آموزش و در نتیجه کمک به پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان بوده و با اجرای این طرح خواسته مهم و به حق تلاشگران در دستگاه تعلیم و تربیت محقق شود.

وی بیان کرد: معلمان به دنبال رفع تبعیض و نابرابری در نظام پرداخت کارکنان دولت با توجه به متغیرهایی مانند سنوات خدمت، مدرک تحصیلی، تشابه رسته شغلی، مکانیسم جبران خدمات احصا شده در قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که این‌گونه امکانات و یا پرداخت‌های گاه و بی‌گاه رفاهی اعم از نقدی یا غیرنقدی در دیگر دستگاه‌ها بدون کمترین چالش در حال رقم خوردن است.

نظری با اشاره به افزایش ۲ برابری اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: این وزارتخانه امسال بهانه‌ای برای بی‌پولی، رفع نواقص تجهیزات آموزشی و افزایش سرانه دانش‌آموزی ندارد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش در زمینه معلمان تصریح کرد: معلمان خواستار رسیدن به حق و حقوق قانونی خود هستند و جواب خواسته این قشر فرهیخته جامعه باید توأم با ظرافت باشد.

انتهای پیام/

منبع