به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در اردبیل که با حضور خاندوزی برگزار شد، اظهار کرد: چهار نقطه مستعد برای ایجاد منطقه آزاد در اردبیل پیشنهاد دادیم که برای ایجاد وفاق بین مردم حوزه‌های انتخابیه و […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در اردبیل که با حضور خاندوزی برگزار شد، اظهار کرد: چهار نقطه مستعد برای ایجاد منطقه آزاد در اردبیل پیشنهاد دادیم که برای ایجاد وفاق بین مردم حوزه‌های انتخابیه و نمایندگان مجلس با این مناطق موافقت کرده و زمینه رونق اقتصادی در اردبیل فراهم آید.

وی تصریح کرد: تأمین «اکس ری» برای گمرک مرزی بیله‌سوار در مقابل گمرک کشور جمهوری آذربایجان بسیار مهم است که انتظار می‌رود این دستگاه توسط وزارت اقتصاد و دارایی خریداری و در این گمرک نصب و راه‌اندازی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت مزمن اردبیل گفت: آئینه تمام نمای این محرومیت مناطق ۱۳ گانه است که با وجود سکونت بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان، از کمترین امکانات بی‌بهره هستند.

حجت‌الاسلام موسوی اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را از سوی دولت سیزدهم اقدامی شجاعانه در راستای ایجاد اقتصاد پاک اعلام کرد و افزود: مردمی‌سازی یارانه‌ها با شرط تثبیت قیمت کالاهای اساسی از سوی دولت اقدامی مناسب است و در دراز مدت جلوی بسیاری از مفسده‌های اقتصادی در کشور را می‌گیرد.

وی تولید محصولات استراتژیک در شمال استان را برگ برنده اقتصاد منطقه دانست و خاطرنشان کرد: به رغم وجود ظرفیت‌های عظیم تولیدی، کشاورزی، دامداری و منابع طبیعی در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد نبود خط ریلی که بتواند این تولیدات را به منطقه آسیای میانه و اوراسیا منتقل کند، تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست هر چه سریع‌تر در راستای عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل، تکمیل راه آهن و خط ریلی شمال استان اردبیل را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع