نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت مردان عشایر اردبیل را در این ایام عسرت دریابند و الا کشور در تأمین بخشی از کالاهای اساسی با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه اردبیل با بیان اینکه عشایر، قطب تولید کشور هستند و نباید هیچ وقت معطل بمانند اظهار کرد: آنها در این روزها، زیر بار مشکلات کمر شکن مانده اند و در ییلاقات علوفه نیست و در قشلاقات، قیمت علوفه بسیار بالا است و نمی‌توانند دامداری را ترک کنند چون شغل اصلی و منبع اصلی درآمد آنها است.

وی با بیان اینکه دولت مردان عشایر را در این ایام عسرت دریابند و الا کشور در تأمین بخشی از کالاهای اساسی با مشکل مواجه خواهد شد افزود: عشایر در طول تاریخ برای عزت و استقلال کشور، جانفشانی‌های بزرگی انجام داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از دولت خواست در قیمت خرید گندم، تجدید نظر کند افزود: این روزها به خاطر گران‌تر بودن قیمت جو نسبت به گندم، مجموعه‌هایی که جو مصرف می‌کنند، به خرید گندم روی آورده اند.

وی ادامه داد: این مسأله با قحط سالی، مزید بر علت شده و دولت مجبور است ارز بیشتر برای واردات گندم صرف کند و از حالا معادل همان ارز را برای کشاورزان صرف کنید تا بخشی از نیاز به گندم برطرف گردد.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: روسیاهان تاریخ ایران یعنی منافقین، تبدیل به ماشین پول شویی آمریکا و اروپا شده اند، آنها به این روسیاهان بودجه اختصاص می‌دهند اما شرط می‌کنند که اعیان آنها را برای سخنرانی در اجلاسیه های منافقین دعوت کنند و بخش عمده همان بودجه را به خود آنها برگردانند.

وی یادآور شد: این هفته یک نشست مشمئز کننده مجازی توسط منافقین برگزار شد و با کمال تأسف، جماعتی از سیاسیون و دولت مردان آمریکا و اروپا در ان شرکت کردند و عملاً ثابت کردند که با تروریسم و تروریست‌ها هیچ مشکلی ندارند. خون ۱۷ هزار ایرانی که به دست منافقین شهید شدند، برای آنها هیچ ارزشی ندارد و آنها حاضرند به خاطر پول، حیثیت خود را زیرپای خود بگذارند.

امام جمعه اردبیل افزود: افتضاح جلسه آن قدر بالا رفت که نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا با آقای ظریف تماس گرفته و منفعلانه اعلام کرد سخنان نخست وزیر اسلوونی در گردهمایی مجازی منافقین، به هیچ وجه موضع اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران نیست.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه مفاهیمی مثل دموکراسی، حقوق بشر، تروریسم و… همه عوض شده اند، افزود: اروپا از بزرگ‌ترین سازمان تروریستی دنیا یعنی منافقین حمایت تمام قد می‌کند و به آنها در آلبانی جا و امکانات می‌دهد اما از آن طرف پارلمان اروپا خواستار اعمال تحریم‌های هدفمند علیه برخی مقامات ایران به بهانه حقوق بشر می‌شود. هم بشر و هم حقوق بشر آنها با متفاهم عقلی و عرفی حقوق بشر فرق دارد.

وی در ادامه گفت: در سالروز شهادت حجاج ایرانی در مکه مکرمه در سال ۱۳۶۶ هستیم در ۶ ذی الحجه سال ۱۴۰۷ نهم مرداد ۱۳۶۶، ۳۶۵ ایرانی شهید شدند و در پایان مجموع شهدا به ۴۰۲ نفر رسید.

آیت الله عاملی ادامه داد: در زمان و مکانی که ریختن خون حرام است و حتی مشرکین حرمت آن را رعایت می‌کردند آل سعود هتک حرمت کرد و ثابت کرد که اصلاً به احکام دین اعتقاد ندارد. امام حسین به خاطر رعایت حرمت مکه از آن خارج شد.«آمین بیت الحرام» جزو شعائرالله هستند یعنی آل سعود با این کار به جنگ خدا رفته است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود گفت: این هفته استان ما یک موفقیت بسیار بزرگ داشت و آن کلنگ زنی تولید آهن اسفنجی بود چرا که حجم سرمایه گذاری بسیار بالاست و یکصد میلیون یورو یا سه هزار میلیارد تومان در آن مصرف خواهد شد و نیز از صنایع بسیار اساسی است و با آن شمش‌های آهن در اینجا به محصولات پایین دستی تبدیل خواهد شد.

امام جمعه اردبیل افزود: این پروژه حجم عظیم مالیات ارزش افزوده دارد که قانونا از استان خارج نمی‌شود و حداقل هزار میلیارد سالانه ارزش افزوده دارد به طوری که تولید این کارخانه یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال خواهد بود.

آیت الله عاملی با بیان اینکه این کارخانه قابلیت ویژه برای توسعه دارد و در فازهای بعدی می‌تواند با تولید شمش و ورق‌های آلیاژی به مرکز توزیع ورق‌های خاص آلیاژی در منطقه برای صادرات تبدیل شود را دارد افزود: مواد اولیه این کارخانه بسیار مهم است و در منطقه ما وجود ندارد. خوشبختانه مواد اولیه تماماً از معدن چادرملو یزد تأمین شده و به صورت گندله با قطار به اردبیل حمل خواهد شد. این کارخانه در حال ساخته شدن هزار نفر اشتغال و بعد از آن حداقل دویست نفر اشتغال مستقیم نیز دارد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه ایران در سال ۱۳۵۷ سالانه یک میلیون تن فولاد تولید می‌کرد و در رده هفتادم جهان بود افزود: امروز ایران با تولید ۳۳ میلیون تن در سال در مقام دهم قرار دارد و در سال ۱۴۰۴ با تولید ۵۵ میلیون تن به رتبه ششم خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین در روزهای اخیر مجتمع تولیدی پنل خورشیدی و تجهیزات نیروگاهی استان اردبیل با ظرفیت ۲۵۰ مگاوات در فاز اول و ظرفیت نهایی ۵۰۰ مگاوات و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورویی خارجی و با اشتغال ۲۰۰ نفر شروع گردید. با ساخت این کارخانه و بومی سازی تکنولوژی اروپایی ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کشور سالانه ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

آیت الله عاملی در پایان سخنان خود گفت: همه توجه داشته باشند که در سال «مانع زدایی از تولید» تمام مسئولین باید تلاش خود را بسیج کنند تا در مسیر سرمایه گذاری مانع تراشی نشود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذار مثل کبوتر لب بام است که با اندک اذیتی کار را رها می‌کند. اخیراً یک خیر محترم وارد موضوع احداث دامداری صنعتی پنج هزار گله شد اما نزدیک به یک سال ادارات او را به همدیگر حواله دادند، او احتیاج به درآمد نداشت و نیت خیر داشت ولی مانع دنبال مانع او را مأیوس می‌کرد و ما دوباره او را به نیت اولیه بر می‌گرداندیم. اینجانب بارها او را از ترک پروژه منصرف کردم و عجیب این است که شستا با همان نیت وارد استان شد و یک هفته تمام کارهای او اعم از زمین و آب و سایر مقدمات فراهم شد و این نشان می‌داد که اگر مسئولین اراده کنند، موضوع در اسرع وقت حل می‌گردد.
تا اینکه با اصرار و فشار اینجانب و ورود جدی استاندار مشکل حل شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در کلنگ زنی، همان سنگ اندازی های ادارات مربوطه در ذهن من بود تا اینکه فرماندار محترم منطقه تبریک خاصی را در حین کلنگ زنی گوشزد کردند طبعاً تبریک در کنار آن همه اذیت ادارات مربوطه، ناراحت کننده بود به همین جهت برای بیان اینکه اهمیت عمل به فرامین صاحب تبریک بالاتر از خود تبریک است انتقادی صورت گرفت. این انتقاد متوجه تمام مسئولینی بود که باید موانع احداث مجموعه را برطرف می‌کردند متأسفانه از انتقاد ما سو استفاده شد و عده‌ای که در صدد انتقام از فرماندار بودند تمام آوار را سر او ریختند در حالی که وی از فرمانداران خوب استان است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: ما از سیاسیونی که با هم تسویه حساب دارند می‌خواهیم انتقادهایی را که در مسیر فرهنگ سازی صورت می‌گیرد به شائبه‌های انتقام مشوب نکنند و از تمام رسانه‌ها و از تمام قلم به دستان و فعالان اجتماعی می‌خواهیم که در عین بیان نقایص از حرمت افراد صیانت کنند.

انتهای پیام/