صدیف بدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: حوزه مسکن از بخش‌های چالشی کشور است که اگر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص در این حوزه انجام نشود، تبعات زیانبار آن گریبان نسل آینده به ویژه افراد فاقد مسکن را به شدت خواهد گرفت. وی تصریح کرد: وزیر مسکن در جلسات متعدد در […]

صدیف بدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: حوزه مسکن از بخش‌های چالشی کشور است که اگر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخص در این حوزه انجام نشود، تبعات زیانبار آن گریبان نسل آینده به ویژه افراد فاقد مسکن را به شدت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: وزیر مسکن در جلسات متعدد در کمیسیون تخصصی عمران اعلام کرده که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، همکاری نظام مهندسی و سایر سازمان‌ها و گروه‌های تخصصی در این بخش نسبت به ساخت مسکن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخصی دارد تا خلأها و کمبودها در این بخش رفع شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ما نیز به جد موانع و مشکلات حوزه مسکن و ضرورت انجام تعهدات دولت را رصد می‌کنیم و امیدواریم با توجه دادن به طرح نهضت ملی مسکن و جهش تولید در این بخش که به تصویب مجلس رسیده، شرایط خوبی را در تولید مسکن و تحویل آن به متقاضیان شاهد باشیم.

بدری افزود: فرصت یک ساله دولت در انجام تعهدات مسکن به میزان یک میلیون واحد مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفت ولی امیدواریم با همت و تلاشی که دولتمردان به ویژه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی انجام می‌دهند در حوزه ساخت مسکن شرایط خوبی را شاهد باشیم.

وی در مورد گرانی مسکن و زمزمه‌های افزایش قیمت در سال آینده خاطرنشان کرد: بخشی از این التهابات مربوط به اقدامات دلالان و واسطه‌گران در حوزه مسکن است ولی باید مراقبت جدی را در حوزه تولید و عرضه انجام دهیم تا افزایش قیمت سرسام‌آوری را در حوزه مسکن شاهد نباشیم.

بدری همراهی بانک‌ها را در این حوزه یادآور شد و اضافه کرد: تا زمانی که بانک مسکن و سایر بانک‌های عامل پا به میدان نگذارند، امکان تحقق اهداف و برنامه‌های دولت در حوزه مسکن امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون جهش تولید تمام راهکارها و حتی پیش‌بینی‌ها برای حل مشکلات در نظر گرفته شده که اگر وزیر راه و شهرسازی به بند بند این قوانین عمل کند، ما در حوزه مسکن می‌توانیم جهش تولید را به معنای واقعی شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار