به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی نیکزاد در برنامه با نمایندگان صدا و سیمای اردبیل با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: برخی اقدامات خارق العاده امام راحل کشور را از تهدیدها در امان نگهداشته که نمونه آن شکل گیری بسیج مستضعفان بود که امروز به الگوی راهگشا در کشورهای منطقه به ویژه عراق، یمن […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی نیکزاد در برنامه با نمایندگان صدا و سیمای اردبیل با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: برخی اقدامات خارق العاده امام راحل کشور را از تهدیدها در امان نگهداشته که نمونه آن شکل گیری بسیج مستضعفان بود که امروز به الگوی راهگشا در کشورهای منطقه به ویژه عراق، یمن و سوریه تبدیل شده است.

وی ورود بسیج را در عرصه‌های مختلف راهگشا در حل مشکلات کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت با پشتیبانی بسیج و نیروهای جهادی در ماه‌های اخیر موفق به مهار کرونا در کشور شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اولویت دولت سیزدهم را توجه به جان و نان مردم توصیف کرد و گفت: با گسترش واکسیناسیون دولت سیزدهم به صورت جدی به کنترل بیماری کرونا ورود پیدا کرد که امروز نتایج آن را به عینه شاهد هستیم.

نیکزاد بیان کرد: در بهبود معیشت مردم نیز اقدامات خوبی از سوی دولت آغاز شده که در چهار بعد کار اساسی در این بخش به پیش می‌رود.

وی لغو تحریم‌ها را در راستای حمایت از اقشار مختلف مردم ضروری خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دنبال توافقی است که منجر به نتیجه شده تا دیگر شاهد ایده‌هایی همچون مذاکره برای مذاکره و یا افزایش تحریم‌های ظالمانه نباشیم.

نایب رئیس مجلس قانون مجلس را در این زمینه لازم الاجرا دانست و گفت: باید مذاکرات با رویکرد لغو تحریم‌ها انجام شده و بیش از این فرصت سوزی از سوی غربی‌ها در این زمینه قابل قبول نیست.

نیکزاد رصد مسائل فرهنگی را از سوی مجلس یادآور شد و افزود: سیاست جوان کردن جمعیت کشور از مصوبات ارزشمند مجلس بود که با همراهی دولت اجرای این مصوبه می‌تواند از پیری جمعیت جلوگیری و به تقویت بنیان خانواده و زادوولد کمک کند.

وی اضافه کرد: مجلس برای حل مشکل نان و معیشت مردم نیز در ماه‌های اخیر قانون بهبود فضای کسب و کار را مصوب کرده تا بروکراسی‌های اداری در این مسیر کاهش یابد.

۲۰ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی نیاز است

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی از دغدغه‌های مجلس و دولت است، اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند تا مشکلات ارز و کمبود کالاهای اساسی را به عنوان دغدغه عمومی به فضای جامعه نکشیده و با راهکاری منطقی کسری بودجه و کمبود ذخیره کالاهای اساسی را رفع کند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: ۸ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار بود اختصاص یابد که در دولت گذشته این مبلغ به بیراهه رفته است.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی ما تأمین ۲۰ میلیارد دلار منابع برای خرید کالاهای اساسی تا پایان سال است که باید این منابع به نحوی تأمین شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با حمایت از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی گفت: ما معتقدیم باید مابه التفاوت این ارز با ارز نیمایی به مردم داده شود تا به شکل بن کارت در معیشت مردم و کارکنان مورد استفاده قرار گیرد.

نیکزاد تصریح کرد: امروز دغدغه امنیت شغلی کارکنان به ویژه نیروهای قراردادی و خرید خدمت در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس است تا عده‌ای شرکت‌های خدماتی به شکل استعمار نوین این نیروها را با کمترین حقوق و مزایا جذب نکنند.

دولت درصدد باز پس گیری لایحه رتبه بندی معلمان است

وی به انتشار حقوق‌های نجومی برخی از مدیران اشاره کرد و گفت: تمام دغدغه دولت و مجلس بر این است تا برای همیشه بساط حقوق‌های نجومی و نامتعارف برچیده شود چرا که منطقی نیست یک کارمند در یک شرکت ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان حقوق بگیرد و یک معلم ماهانه با ۷ میلیون تومان زندگی خود را تنظیم کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: قاطبه نمایندگان مجلس موافق اجرای طرح رتبه بندی معلمان هستند و به رغم اصرار دولت مبنی بر باز پس گیری این لایحه با رایزنی و توافق دولت سعی داریم تا ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع برای این لایحه تأمین شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: با احتساب نیروهای بازنشسته و کارمندی ۸۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این لایحه اعتبار نیاز بود که دولت توان تأمین آن را ندارد.

وی اظهار کرد: به جای بازگشت این لایحه به دولت و یا مسکوت گذاشتن آن در رایزنی با دولت و سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم تا در سال جاری و از اول مهرماه اجرای این لایحه با ۲۵ هزار میلیارد تومان آغاز شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قرار است برای پرداخت عادلانه حقوق کارکنان در همه سازمان‌ها و ادارات لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند تا پرداختی‌ها به دور از تبعیض انجام شود.

نیکزاد ادامه داد: در حال حاضر ۷۳۳ هزار معلم در کشور وجود دارد که با ساماندهی معلمان حق التدریس، نهضتی و حتی غیرانتفاعی‌ها به صورت یکسان می‌توان در این زمینه تصمیم گیری کرد.

وی بیان کرد: مجلس در بودجه سال آینده قطعاً به افزایش قدرت خرید کارکنان کمک خواهد کرد و نباید دغدغه‌ای از بابت افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ وجود داشته باشد.

دولت ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان دولت حقوق و مزایا پرداخت می‌کند و ۷۲۰ هزار میلیارد تومان نیز سررسید بدهی‌های گذشته است که پرداخت این مبالغ اجازه تخصیص منابع برای کارهای عمرانی را نمی‌دهد.

نیکزاد کسری بودجه ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت را در سال جاری یادآور شد و بیان کرد: برخی گشایش‌ها در راه است که با افزایش قیمت نفت و بازگردانی منابع مالی کشور به میزان ۵۰ میلیارد دلار از چین، عراق و کره جنوبی گشایش‌هایی را در معیشت مردم شاهد خواهیم بود.

وی اصلاحات آغاز شده در دولت سیزدهم را امیدبخش توصیف کرد و افزود: برخلاف گذشتگان که از کاخ خود بیرون نمی‌آمدند و برای دیدار کارگران با اتومبیل آخرین سیستم در میدان حاضر می‌شدند در دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی شرایط به نحوی به پیش می‌رود که با کمترین زرق و برق دولتمردان سعی دارند تا گره‌ی از مشکلات مردم باز کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آخرین روزهای دولت گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور پرداخت ۳۷ هزار میلیارد تومان منابع از بابت افزایش حقوق یکی از دستگاه‌های اجرایی را صادر کرده که این امر زمینه مطالبه سایر دستگاه‌ها را برای افزایش حقوق بالا برده است.

پیگیری کاستی‌های فرودگاه اردبیل را رها کرده‌ام

نیکزاد در ادامه به فصل بودجه ریزی اشاره کرد و گفت: در این ایام حساس مدیران دستگاه‌های اجرایی و استاندار اردبیل باید بیشترین وقت و فرصت خود را در پیگیری جذب منابع از ردیف‌های ملی بگذارند چرا که هر کس پیگیر کارها نباشد نتیجه‌ای در جذب اعتبارات به دست نمی‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع اعتبارات در کشور بر اساس طرح آمایش و نگاه عادلانه نیست بلکه مدیران هر استان پیگیری بیشتری انجام دهند به همان نسبت جذب منابع ملی انجام می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور در ماه گذشته کار ما را تسهیل کرده به طوری که قرار است ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی قرار گرفته و ۶۵۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل راه آهن اردبیل اختصاص یابد.

نیکزاد ادامه داد: باید تخصیص اعتبارات مصوب سفر به جد پیگیری شود و ما نیز از طریق مسئولان امر و سفر وزرا این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

وی تأمین قیر رایگان برای عمران روستایی و شهرها و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون تن در حال احداث است که ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه فولاد در این استان انجام می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مشکل عمده روستاها را تأمین آب شرب، آب کشاورزی، راه، طرح هادی و اینترنت اعلام کرد و گفت: در بحث فرودگاه به دلیل اینکه پیمانکار به وعده خود عمل نکرد و برخی مسئولان پیگیری لازم را انجام ندادند بنده کار را به حال خود رها کردم.

نیکزاد تکمیل زیرساخت‌ها در فرودگاه اردبیل را عامل تشویقی برای حضور شرکت‌های هواپیمایی با هدف دایر کردن پروازها به مقصد استان برشمرد و بیان کرد: فرودگاه پارس آباد نیز باید به زیرساخت‌های مورد نیاز مجهز شود.

وی در پایان دغدغه اصلی مسئولان و نمایندگان را ایجاد اشتغال برای ۷۰ هزار جوان بیکار و رفع دغدغه کم آبی در مناطق شهری و روستایی برشمرد و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم تا اعتراض‌های مردمی به تأمین آب گسترده شود بلکه در این استان به راحتی می‌توانیم از ظرفیت سد عمارت و انتقال بین حوزه‌ای آب مشکلات و دغدغه‌ها را رفع کنیم.

انتهای پیام/

منبع