علی حسن‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل یادواره‌های شهدا به صورت تخصصی در بین اقشار و صنوف مختلف برگزار شده و یا در حال برگزاری است. وی نمونه این برنامه‌ها را برگزاری یادواره شهدای کارگری، طلاب و مهندسان اعلام و خاطرنشان […]

علی حسن‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل یادواره‌های شهدا به صورت تخصصی در بین اقشار و صنوف مختلف برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

وی نمونه این برنامه‌ها را برگزاری یادواره شهدای کارگری، طلاب و مهندسان اعلام و خاطرنشان کرد: استان اردبیل آخرین استان کشور است که موفق به برگزاری اجلاسیه و کنگره سراسری می‌شود که از آبان‌ماه سال گذشته برگزاری این کنگره استارت خورده است.

دبیر کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با بیان اینکه همه مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در برگزاری این رویداد مشارکت دارند، گفت: با توجه به برگزاری این کنگره در ۳۰ استان ما سعی می‌کنیم از تجربیات استان‌هایی که موفق به برگزاری کنگره شده‌اند استفاده کنیم تا کنگره شهدای استان اردبیل در بالاترین سطح برگزار شود.

حسن‌زاده از فعال بودن ۲۴ کمیته در قالب این کنگره خبر داد و تصریح کرد: همه کمیته‌ها فعال و در حال ارائه برنامه‌ها و پیشنهادات خود هستند که در ۱۲ شهرستان استان نیز با مسئولیت فرمانداران و در قالب ۱۵ کمیته برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

وی بیان کرد: از سوم خرداد امسال در قالب ساختمانی مستقل برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره انجام شده و از بین ۶۳ طرح ارائه شده به دبیرخانه آرم و لوگوی کنگره رونمایی خواهد شد.

سخنرانی یکی از سران قوا در اجلاسیه کنگره ۳۴۰۰ شهید اردبیل

دبیر کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل ۲۶ مرداد سال آینده با سخنرانی یکی از سران قوا در اردبیل برگزار خواهد شد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: قرار شده تا قبل از برگزاری این کنگره ۷ پیش کنگره به صورت استانی برگزار شود که شامل کنگره شهدای ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان و صنوف مختلف به ویژه شهدای اهل تسنن باشد.

وی اضافه کرد: برجسته‌ترین برنامه‌ها با برگزاری این رویداد تهیه و تدوین ۳۴۰ عنوان کتاب با موضوع شهداست که ۶۰ عنوان آن در مرحله چاپ و انتشار است.

دبیر کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل فعال شدن انجمن نویسندگان دفاع مقدس، ساماندهی مزار شهدا، نصب کد QR در مزار شهدا برای مطالعه زندگینامه شهدا از طریق گوشی تلفن همراه، زیارت مجازی شهدا و راه‌اندازی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در این ایام از جمله این برنامه‌هاست.

حسن‌زاده افزود: اقدام فرهنگی برجسته دیگر احداث دهکده مقاومت است که در ۱۰ هکتار زمین و در قالب مجموعه تفریحی، فرهنگی و هنری احداث می‌شود.

وی گفت: در حال رایزنی هستیم تا با تأمین زمین مورد نیاز برای احداث دهکده تا سال ۱۴۰۷ که اجلاسیه دوم برگزار خواهد شد این دهکده را با اعتبار ملی به اتمام برسانیم.

دبیر کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل از نصب تندیس و المان شهدا در خیابان‌ها و میادین شهر، نامگذاری خیابان‌ها و معابر شهر به نام شهدا و … خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره با هدف خدمت‌رسانی به مردم برگزار می‌شود و نباید با دید هزینه‌ای به آن نگاه کرد بلکه شایسته است در سایه این کنگره بخش عظیمی از مشکلات استان را رفع کنیم.

حسن‌زاده بیان کرد: به برکت این کنگره آبرسانی به ۳۴۰ روستا آغاز شده و ساخت ۴۰ خانه محرومین و ایجاد اشتغال برای ۳۴۰ نفر به انجام می‌رسد.

وی دیدار با خانواده‌های شهدا و اهدای تابلوفرش با عکس شهدا را به آنان یادآور شد و بیان کرد: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تأمین جهیزیه برای ۳۴۰ زوج، حمایت از ۳۴۰ زوج نابارور با تأمین ۵۰ درصد هزینه آنها و تدارک سرگذشت پژوهی شهدا از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در آستانه برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل است.

دبیر کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: دو فیلم سینمایی به همراه تولید سریال انیمیشن شهید بالازاده در این ایام در حال انجام است.

حسن‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این کنگره با عنوان از چالدران تا دفاع مقدس نامگذاری شده برای اولین بار کنگره شهدای چالدران نیز در آستانه برگزاری اجلاسیه نهایی در اردبیل تدارک دیده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع