حجت الاسلام مسعود نجف نژاد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها برای ایران که برای کل جهان ضایعه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر است و امروز دنیا پی برده است که اندیشه جهادی و تفکر انسان ساز این شهید […]

حجت الاسلام مسعود نجف نژاد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها برای ایران که برای کل جهان ضایعه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر است و امروز دنیا پی برده است که اندیشه جهادی و تفکر انسان ساز این شهید بزرگ تا چه اندازه می‌تواند در نجات بشر از مصائب دنیای کنونی مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه روحیه جهاد و مقاومت سردار سلیمانی مکتبی آموزنده برای تمام آزادیخواهان جهان است، خاطرنشان کرد: گرچه استکبار جهانی در گفتار خود این وابستگی به اندیشه‌های جهادگرایانه سردار سلیمانی را نشان نمی‌دهد اما همگان به خوبی واقف هستند که تلاش‌ها و مجاهدت‌های این سردار رشید اسلام دنیا را در بزنگاه‌های بزرگ نجات داده است.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل سردار سلیمانی را ذخیره و گنجینه‌ای معنوی برای ملت‌ها دانست و بیان کرد: باید سیره عملی و رفتاری این شهید بزرگ جبهه مقاومت در قالب کتاب‌های درسی در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شده و دنیا با اندیشه بزرگ این مرد آرمانی آشنا شود.

نجف نژاد با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: وی در طی جنگ ایران و عراق فرمانده نیروهای سپاه کرمان و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و پنج بود و چندین بار مجروح شد اما با تن جانباز خود را سرباز ولایت می‌نامید.

وی ثمرات معنوی حیات و ممات سردار سلیمانی را یادآور شد و بیان کرد: وجود ایشان در جبهه‌های مقاومت سبب اضمحلال نیروهای زیادیخواه و از همه مهمتر انحلال داعش شد و بعد از شهادت نیز مکتبی عظیم برای درس آموزی کسانی شد که دل در گرو آزادی و آزادمردی دارند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل با تاکید بر اینکه دنیا تشنه مفاهیم عملی و رفتاری سردار سلیمانی است، گفت: دنیای امروز غوطه ور در مصائب سیاسی و مدیریتی تشنه مفاهیم عملی و رفتاری سردار سلیمانی است.

نجف نژاد تصریح کرد: سلیمانی که خود را «سرباز صفر ولایت» می‌نامید هم در گفتار و هم در عمل نشان داده بود که از ولی فقیه و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران پیروی می‌کند.

وی شهدای ترور را اسناد زنده‌ای بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: دشمنان مستاصل از رویارویی حقیقی با سرداران ایران دست به اقدام مذبوحانه ترور می‌زنند و این نشان می‌دهد ابهت فردی و اجتماعی دلاوران جبهه مقاومت استکبار را زمین گیر کرده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر