سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی شاهد تداوم پایداری جو استان و آسمانی صاف تا نیمه ابری تا اواخر هفته آینده خواهیم بود. وی افزود: در این مدت همراه با پایداری هوا در […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی شاهد تداوم پایداری جو استان و آسمانی صاف تا نیمه ابری تا اواخر هفته آینده خواهیم بود.

وی افزود: در این مدت همراه با پایداری هوا در مناطق مختلف استان اردبیل، هوای گرم و آفتابی به ویژه در مناطق مرکزی و شمالی استان نیز پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به میزان افزایش دما در مناطق مختلف استان طی هفته جاری پرداخت و گفت: در مناطق شمالی و شهرستان کوثر دمای هوا بالاتر از تمام مناطق استان بوده و تا ۴۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

محمدی تصریح کرد: تا شنبه هفته آینده پیش بینی می‌شود دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان به ویژه شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر تا ۳۵ درجه سلسیوس خواهد بود.

وی از احتمال وزش باد در ساعات بعدازظهر و عصر در استان خبر داد و افزود: در اغلب مناطق استان به ویژه در نوار شرقی و مناطق مرکزی وزش باد انتظار می‌رود و در ساعات شب نیز هوای نسبتاً خنک پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به تداوم افزایش دما و وزش باد، ضروری است تا اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از آتش سوزی مراتع استان انجام گیرد.

محمدی در ادامه به کمینه و بیشینه دمای رخداده در ۲۴ ساعته گذشته نیز اشاره کرد و گفت: گرم‌ترین نقطه در استان اردبیل متعلق به شهرستان گرمی با دمای ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و خنک‌ترین منطقه نیز در فرودگاه اردبیل با دمای ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسیده است

انتهای پیام/

منبع