به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به قرعه این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و همگروهی با آمریکا و حساسیت‌های سیاسی این مسابقه بین دو کشور گفت: سیاست اصلاً به من علاقه‌ای ندارد. من فقط به جنبه ورزشی این بازی فکر می‌کنم. وظیفه من این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به قرعه این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و همگروهی با آمریکا و حساسیت‌های سیاسی این مسابقه بین دو کشور گفت: سیاست اصلاً به من علاقه‌ای ندارد. من فقط به جنبه ورزشی این بازی فکر می‌کنم. وظیفه من این است که تیم را برای هر بازی از جمله بازی با ایالات متحده آماده کنم.

امیدوارم در بازی ایران – آمریکا فقط توپ صحبت کند

وی افزود: سه امتیاز همیشه سه امتیاز است. ضمن اینکه بدیهی است که ما خارجی‌ها چیزهایی مانند مردم همان کشورها را تجربه نمی‌کنیم. فوتبال هم مانند ورزش به طور کلی باید پل‌هایی ایجاد و مردم را به هم نزدیک کند. من این‌طور فکر می‌کنم و می دانم که خیلی‌ها همین طور فکر می‌کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به برخورد گرم بازیکنان ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، تصریح کرد: آن اتفاقات یک پیام قوی و روشن بود. فکر نمی‌کنم آن اتفاقات این بار تکرار شود اما امیدوارم فقط و منحصراً این توپ باشد که صحبت کند نه کینه‌های طرف مقابل.

می‌خواهیم به مرحله حذفی صعود کنیم

اسکوچیچ در بخش دیگری از گفتگوی خود با یک روزنامه ایتالیایی زبان در کرواسی به تقابل با تیم ملی انگلیس هم اشاره کرد و افزود: هر حریفی سخت است. بالاخره ما در مورد جام جهانی صحبت می‌کنیم. با این حال، مصمم هستیم که به مرحله حذفی راه پیدا کنیم. ما تیم خوبی هستیم و اغلب به پسرها (بازیکنان ایران) می گویم که به آن ایمان داشته باشند.

سرمربی ایران ادامه داد: چه کسی می‌داند؛ شاید این فرصت مناسبی برای عبور ایران از مرحله گروهی برای اولین بار باشد.

دلیلی برای قطع همکاری با ایران ندارم/خط و نشان دوباره برای انگلیس

فلسفه فوتبال سرمربی انگلیس را به خوبی می‌شناسم

وی خاطرنشان کرد: در مورد انگلیس، من «ساوت گیت» سرمربی انگلیس و فلسفه فوتبال او را به خوبی می‌شناسم. صحبت از ارزش‌ها و کیفیت تیمی و فردی سه شیرها (انگلیس) بی فایده است، اما ایران از همان ابتدا هرگز احساس شکست نمی‌کند. بله ما احترام می‌گذاریم اما نمی‌ترسیم.

سرمربی تیم ملی ایران سپس با کنایه در واکنش به اینکه انگلیسی‌ها عنوان کرده‌اند ایران را نمی‌شناسند، گفت: می‌گویند ما را خوب نمی‌شناسند؟ چند ماه دیگر آنها خواهند دانست که ما که هستیم و چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

تیم سوم یا اوکراین یا اسکاتلند خواهد بود

اسکوچیچ درباره اینکه حریف ایران از قرعه برنده پلی آف اروپا احتمالاً اوکراین یا اسکاتلند خواهد بود، گفت: زمانی که نام حریف را بدانیم به آن فکر خواهیم کرد. اگر به قرعه کشی برگردیم، فکر می‌کنم می‌توانستیم در گروه سخت‌تری هم باشیم مثل گروهی که آلمان و اسپانیا در آن هستند. این قرعه برای ما نه خیلی آسان است و نه خیلی دشوار: به طور خلاصه، ما می‌توانیم برای صعود بازی کنیم.

موضوع دیگری که سرمربی تیم ملی ایران به آن پاسخ داده است، اختلافش با مهدی طارمی مهاجم این تیم بود که منجر به کنار گذاشتن او از دو مسابقه مرحله انتخابی جام جهانی شد. اسکوچیچ در این ارتباط اظهار کرد: چیزهایی هست که اتفاق می‌افتد. در مواقع خاصی مواردی را می‌گویید، سپس متوجه می‌شوید که اشتباه کرده‌اید و عذرخواهی می‌کنید. برای من در همان لحظه تمام می‌شود.

در ایران من را دست کم گرفتند

سرمربی تیم ملی ایران که در شرایط سختی به جای مارک ویلموتس هدایت این تیم را بر عهده گرفت، در خصوص آن دوران گفت: ما در شرایط سختی قرار داشتیم و روحیه تیم تضعیف شده بود. در زمان انتخاب من (به عنوان سرمربی ایران) بعضی‌ها در این فکر بودند که من چطور شایستگی این شغل را دارم.

اسکوچیچ ادامه داد: خیلی‌ها من را دست کم گرفتند و احترامی برایم قائل نشدند اما الان خیلی خوشحالم چون در آزمون میدان پیروز شدم و بهترین‌ها هنوز در راه است.

دلیلی برای قطع همکاری با ایران ندارم/خط و نشان دوباره برای انگلیس

دلیلی برای جدایی از تیم ایران وجود ندارد

سرمربی تیم ملی در واکنش به سئوالی مبنی بر تجربه حضور و زندگی در ایران خاطرنشان کرد: ایران کشوری متفاوت از آن چیزی است که یک نفر از بیرون به آن فکر می‌کند. همه در مورد جنبه سیاسی کشور صحبت می‌کنند، اما میهمان نوازی که من در اینجا با آن مواجه شدم خارق العاده است. مربیان کُروات اینجا بسیار محبوب هستند، فقط کافی است نام پوکلپوویچ، ایوانکوویچ یا بلاژویچ را ذکر کنید.

اسکوچیچ در پایان گفت: من با افراد خوب زیادی آشنا شدم، دوستان جدید زیادی پیدا کردم و واقعاً خوشحالم. در حال حاضر هیچ دلیل متقاعد کننده و معتبری برای ترک ایران وجود ندارد اما هرگز نمی‌دانی آینده چه چیزی برایت رقم می‌زند.

انتهای پیام/

منبع