به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شراره دژکام عصر یکشنبه در جریان بازدید از مراکز و پایگاه‌های اهدای خون در اردبیل اظهار کرد: با توجه به تقارن آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان ما با کاهش ذخایر خون در استان روبه‌رو هستیم که برای جبران کاستی‌ها انتظار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، شراره دژکام عصر یکشنبه در جریان بازدید از مراکز و پایگاه‌های اهدای خون در اردبیل اظهار کرد: با توجه به تقارن آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان ما با کاهش ذخایر خون در استان روبه‌رو هستیم که برای جبران کاستی‌ها انتظار می‌رود اهالی خیر و نیکوکار استان اردبیل به ویژه اهداکنندگان خون ما را در انجام خدمات کمک و یاری کنند.

وی نیاز به خون را نیاز دائمی و همیشگی برای بیماران و گروه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: به هیچ وجه اهدای خون روند کاری تعطیل‌بردار نیست و تلاش ما بر این است تا با کمک گرفتن از اهداکنندگان خون، نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به سرعت تأمین کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در مورد فعالیت مراکز اهدای خون در اردبیل، پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر افزود: در اردبیل پایگاه اصلی انتقال خون در نوبت صبح از ساعت ۸:۱۵ دقیقه تا ۱۴:۱۵ دقیقه و در نوبت عصر از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه تا ۲۴ شب آماده ارائه خدمات است.

دژکام در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سایر شهرهای استان نیز پایگاه‌های انتقال خون از ساعت هشت صبح تا ۱۴ عصر آماده ارائه خدمات هستند تا خون اهداکنندگان را دریافت و نسبت به جداسازی فرآورده‌ها و کمک به بیماران نیازمند اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همه ساله در اوایل ماه مبارک رمضان میزان اهدای خون کاهش پیدا می‌کند که امسال به دلیل تقارن این ایام با تعطیلات نوروزی با کاهش فزاینده‌ای روبه‌رو هستیم ولی امیدواریم در ادامه ایام ماه مبارک رمضان و سه هفته ماه فروردین بخش عظیمی از کمبودها جبران و اهداکنندگان بعد از افطاری با مراجعه به مراکز نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا ذخایر خونی استان را در حد مناسب و استاندارد نگه داریم تا به سرعت جوابگوی نیاز مراکز بیمارستانی و درمانگاهی باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر