به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صمد نوتاش عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل به چالش‌های هیئت فوتبال استان اشاره و اظهار کرد: اصلی‌ترین چالش ما کارشکنی‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف توسعه فوتبال در اردبیل است که زمینه کارشکنی و شکایت‌بازی‌های مکرر را به وجود آورده است. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، صمد نوتاش عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل به چالش‌های هیئت فوتبال استان اشاره و اظهار کرد: اصلی‌ترین چالش ما کارشکنی‌های اداره کل ورزش و جوانان استان در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف توسعه فوتبال در اردبیل است که زمینه کارشکنی و شکایت‌بازی‌های مکرر را به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: در حالی که ما تلاش می‌کنیم بهترین زیرساخت فوتبال را برای علاقمندان در اردبیل فراهم کنیم و منظم‌ترین مسابقات فوتبال و فوتسال را برگزار می‌کنیم اما کارشکنی‌ها به حدی است که اجازه نمی‌دهند زمین چمن مصنوعی که به همت ای. اف. سی احداث شده و همچنین ساختمان هیئت فوتبال به نام هیئت فوتبال ثبت شده و در این زمینه شکایت به مراجع قضائی و پیگیری پرونده به شکل زمان بر ادامه پیدا کرده است.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل تصریح کرد: با پیگیری‌های مکرر و از فرصت به وجود آمده برای احداث زمین چمن مصنوعی در اردبیل به همت ای. اف. سی و با قرارداد ۱۵ ساله واگذاری زمین به هیئت فوتبال اقدامات قانونی آغاز شد اما ورزش و جوانان و مدیرکل آن در شرایط کنونی با کارشکنی‌های مکرر اجازه نمی‌دهد تا این زمین چمن مصنوعی به بهره‌برداری برسد.

نوتاش افزود: در کنار این امر بعد از سال‌ها تأخیر و تعلل اداره کل ورزش و جوانان اجازه انتقال سند ساختمان هیئت فوتبال را به نام این هیئت نمی‌دهد و کارها در یک روند تأخیر و تعلل دادگاهی همچنان بی‌نتیجه در جریان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در اردبیل فاقد زمین چمن فوتبال هستیم و حتی امکان بهره‌برداری زمین ورزشگاه علی دایی و تختی برای هیئت فوتبال وجود ندارد.

نوتاش اضافه کرد: امیدواریم مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با یک تصمیم عاقلانه و به دور از احساسات و فشارهای جانبی سعی کند تا در کنار هیئت فوتبال باشد تا یک روند مناسبی را در فعالیت‌های هیئت فوتبال که در سال‌های اخیر شروع شده، ادامه پیدا کند.

وی دیگر چالش هیئت فوتبال را کرونا اعلام کرد و ادامه داد: علی‌رغم شرایط کرونایی که اکثر هیئت‌های ورزشی با مشکلاتی روبه‌رو بودند، ما لیگ فوتبال برتر و پایه را در اردبیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردیم و حتی یک نفر در زمین فوتبال گرفتار کرونا نشده است.

نوتاش دیگر چالش هیئت فوتبال را نبود حامی مالی و اسپانسر برای تیم‌های ورزشی اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه تیم‌های قدر فوتبال و فوتسال از این استان در لیگ‌های کشوری حضور دارند اما اسپانسر خاص و حامی قوی مالی برای این تیم‌ها وجود ندارد.

حضور تیم فوتسال الغدیر اردبیل در لیگ دسته یک کشور

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در مجموع ۱۲۵ تیم فوتبال و فوتسال استان در لیگ‌های استانی و کشوری حضور دارند که از جمع این تیم‌ها ۴۷ تیم فوتبال در لیگ برتر در رده‌های مختلف استانی و ۲۸ تیم نیز در فوتسال در رده‌های مختلف در مسابقات استانی و کشوری حاضر هستند.

وی از صعود تیم فوتسال الغدیر اردبیل به لیگ دسته اول خبر داد و تصریح کرد: این موفقیت را برای کادر فنی و بازیکنان این تیم تبریک می‌گوئیم و امیدواریم این تیم در لیگ دسته دو کشور قهرمان شود.

نوتاش گفت: قرار است به میزبانی اردبیل چهار تیم لیگ دسته دو فوتسال کشور با هم رقابت کنند تا تیم قهرمان مشخص شود هر چند که تیم الغدیر اردبیل از مجموع این تیم‌ها به لیگ دسته یک فوتسال کشور صعود کرده و در یک همت واقعی با پشتیبانی مسئولان استانی و کشوری امیدواریم این تیم به لیگ برتر فوتسال کشور راه پیدا کند.

وی از حمایت‌های نمایندگان استان در مجلس برای پشتیبانی تیم‌های فوتبال و فوتسال در رده‌های کشوری قدردانی کرد و افزود: در ۵۰ سال اخیر هیئت فوتبال استان حتی یک سانتیمتر فضای ورزشی نداشته در حالی که باید چندین زمین چمن طبیعی و مصنوعی در اختیار هیئت فوتبال قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/

منبع