به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمدمهدی طهرانچی عصر پنجشنبه در همایش تقریب مذاهب و راه اندازی دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل سرآمد استان‌های کشور در تأمین امنیت و آرامش برای حضور همه مذاهب و ادیان است هر چند که اردبیل از دیرباز در یکپارچگی کشور و نظام شیعی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، محمدمهدی طهرانچی عصر پنجشنبه در همایش تقریب مذاهب و راه اندازی دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل سرآمد استان‌های کشور در تأمین امنیت و آرامش برای حضور همه مذاهب و ادیان است هر چند که اردبیل از دیرباز در یکپارچگی کشور و نظام شیعی نقش آفرین اصلی بوده است.

وی با بیان اینکه دفتر تقریب در اردبیل به خاطر این جایگاه ویژه راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: بعد از حاکمیت صفویان انقلاب اسلامی در دومین حرکت تاریخی و بنیادی تلاش کرده تا حکومت اعتقادی و شیعی را ترویج کند تا به عنوان یک منشور واقعی مبانی حاکمیت دینی و ارزشی در این حوزه تقویت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دومین مقطع در تاریخ این کشور به یکپارچگی مذاهب و حضور مسالمت آمیز سایر فرق و قومیت‌ها توجه کرده تا به دور از نگاه تفرقه آمیز زمینه هماهنگی و همگرایی در امت اسلامی شکل بگیرد.

طهرانچی افزود: دفتر تقریب مذاهب در اردبیل جز مانیفیس چیز دیگری نیست تا در جمهوری اسلامی ایران حاکمیت شیعی و همچنین تقریب مذاهب و ادیان نمودی واقعی پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بعد از راه اندازی دفتر تقریب در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، کردستان و گیلان سعی کردیم در اردبیل نیز این دفتر را راه اندازی کنیم تا در دانشگاه آزاد زمینه و بستر تحصیل دانشجویان علاقمند اهل تسنن به علوم دینی مرتبط فراهم آید.

طهرانچی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی امروز در نقطه مقابل تقریب مذاهب سخن از تکفیر و سکولارسیم می‌کنند تا جوانان خوش فکر و کنش گر ما را با انواع هجمه‌ها روبه رو کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امیدواریم با راه اندازی این دفتر به همت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و با مسئولیت بهراد اسدی بتوان در سال‌های آینده به تقویت نگاه تخصصی در این بخش کمک کرد.

انتهای پیام/

منبع