به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از اسپوتنیک، فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز جمعه از کشته شدن ۴۵۰ نفر از نیروی طالبان و به اسارت در آمدن ۱۳۰ نفر دیگر در درگیری‌های شب گذشته خبر داد. فهیم دشتی در این باره گفت: پس از حمله شب گذشته طالبان و ۴ ساعت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از اسپوتنیک، فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز جمعه از کشته شدن ۴۵۰ نفر از نیروی طالبان و به اسارت در آمدن ۱۳۰ نفر دیگر در درگیری‌های شب گذشته خبر داد.

فهیم دشتی در این باره گفت: پس از حمله شب گذشته طالبان و ۴ ساعت درگیری، ۸ هزار نفر از نیروهای آنان مجبور به عقب نشینی شدند. آنها متحمل خسارت های زیادی شده به نحوی که ۴۵۰ نفر از نیروهای طالبان کشته شده و ۱۳۰ نفر دیگر به اسارت در آمدند.

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد: حدود ۲۰ درصد پنجشیر در اختیار ما قرار دارد و نیروهایمان در حال حرکت به سوی مرکز این ولایت هستنند.

وی در ادامه همچنین از ورود یک فروند هواپیمای امارات حامل دست کم ۶۰ تُن کمک های بشردوستانه به کابل خبر داد.

احمدالله متقی سخنگوی طالبان هم گفته است که مقامات عالی رتبه اماراتی نیز در این هواپیما حضور داشته و قرار است با نمایندگان طالبان دیدار و گفتگو کنند.

انتهای پیام/

منبع