به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمود قلی‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه تشریح عملکرد ۷ ماهه گذشته سال‌جاری اظهار کرد: با اجرای حکم از طرف دادگاه در سال ۱۴۰۰ و در ۶ ماه گذشته سال‌جاری حدود یک هزار و ۸۴۳ هکتار از عرصه‌های ملی استان به منابع طبیعی بازگردانده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، محمود قلی‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه تشریح عملکرد ۷ ماهه گذشته سال‌جاری اظهار کرد: با اجرای حکم از طرف دادگاه در سال ۱۴۰۰ و در ۶ ماه گذشته سال‌جاری حدود یک هزار و ۸۴۳ هکتار از عرصه‌های ملی استان به منابع طبیعی بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه ارزش این زمین‌ها ۵۵۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: در مدت یاد شده حکم تعداد ۶۰۱ فقره از پرونده‌های متشکله بر علیه متصرفین اراضی ملی اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اصل پنجاه قانون اساسی در راستای حفاظت از محیط زیست بیان کرد: مشارکت همه جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و نیز همکاری مردم استان و دوست‌داران و همیاران طبیعت در جلوگیری از تصرفات اراضی و مراتع لازم و ضروری است.

قلی‌زاده خاطر نشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به طور شبانه‌روزی، ضمن مقابله با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی بعنوان مصداقی از انفال و حقوق بیت المال مستنداً به تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، هرگونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصا و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف، به مرجع قضایی ارجاع می‌دهد.

وی افزود: از عموم مردم استان تقاضا داریم که در صورت مشاهده هرگونه تعرض به اراضی ملی با سامانه تلفنی رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به طور شبانه‌روز تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به رفع تصرف اقدام شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر