افسانه اوریب هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی در نمین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: کار ما نقش گلیم بر روی سفال هست. ما گلیم هایی که توسط بافنده ها بافته می شود را طبق رنگ و طرحی که دارند با طراحی روی کاغذ، بوسیله کاربن به سفال های تخت انتقال […]

افسانه اوریب هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی در نمین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: کار ما نقش گلیم بر روی سفال هست. ما گلیم هایی که توسط بافنده ها بافته می شود را طبق رنگ و طرحی که دارند با طراحی روی کاغذ، بوسیله کاربن به سفال های تخت انتقال می دهیم.

وی اظهار کرد: البته در سفال های گِرد، نقاشی و طراحی ها ما زنده است و با دست کشیده می شود.

فعال حوزه صنایع دستی اظهار کرد: بعد از نقش طرح، رنگ بندی سفال ها، طبق رنگ گلیم انجام می شود که این کار معمولا ساعت ها و حتی هفته ها زمان می برد.

اوریب اظهار کرد: متاسفانه مردم شناختی از کارهای ما ندارند و به همین خاطر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و کسب و کار مناسبی نداریم.

وی افزود: مردم در برخورد با تولیدات ما احساس می کنند که روی سفال ها برچسب زده شده یا کار چاپی است در حالیکه همه این طرح ها کار زنده است.

فعال صنایع دستی اظهار کرد: از مسئولان انتظار داریم حامی فعالان این صنعت بویژه بانوان هنرمند باشند.

اوریب اظهار کرد: مسئولان می توانند حداقل هدایای مراسمات خود را از فعالان صنایع دستی تهیه کنند تا کمکی برای این قشر باشد.

وی افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی، مردم نه توان خرید و نه رغبتی برای تهیه کالاهای دکوری دارند و نیاز است از فعالان صنایع دستی حمایت کند.

انتهای پیام/

منبع