به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رضوان باقلاچی عصر دوشنبه در همایش اعضای گروه‌های جهادی ۲۱ تیر در سالن بیضای اردبیل اظهار کرد: توجه به عفاف و حجاب و ارتقای فرهنگ معاشرت سالم زمینه تحکیم نظام جامعه و بنیاد اجتماعی را به شکل صحیح و اصولی فراهم می‌آورد. وی تصریح کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رضوان باقلاچی عصر دوشنبه در همایش اعضای گروه‌های جهادی ۲۱ تیر در سالن بیضای اردبیل اظهار کرد: توجه به عفاف و حجاب و ارتقای فرهنگ معاشرت سالم زمینه تحکیم نظام جامعه و بنیاد اجتماعی را به شکل صحیح و اصولی فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: توجه به ارزش‌های دینی و اعتقادی با رویکرد منطقی و معقول می‌تواند جامعه ما را از آسیب‌های مختلف دور نگه دارد و شایسته است در این زمینه زنان و مردان ما به الگوی حجاب برتری که بی‌بی دوعالم بر آن تاکید کرده، آراسته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ضرورت تمدن‌سازی را در گذر از جامعه سالم و پایبند به تعهدات اخلاقی، دینی و ارزشی یادآور شد و گفت: در تمدن اسلامی بالاترین ارزش حفظ حریم و عفاف و حجاب است که می‌تواند مانع از تهدید امنیت اجتماعی بوده و بستر سلامت رفتار عمومی و فراگیر را مهیا کند.

باقلاچی افزود: در مسئله حجاب در دستگاه‌های اجرایی باید کارکنان به شکل شایسته و آراسته موازین و مبانی ارزشی را رعایت کرده تا امکان ارائه یک الگوی خوب را به تک تک افراد جامعه شاهد باشیم.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی گروه‌های جهادی عفاف و حجاب در استان خاطرنشان کرد: بیشترین تاکید بر تذکر لسانی است تا افراد بدحجاب و بی‌حجاب حریم جامعه و امنیت عمومی و روانی را حفظ کرده و مانع از تکدر خاطر دیگران شوند.

باقلاچی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مسئله حجاب و عفاف مسئله کاملاً اجتماعی است که شایسته است خانواده‌ها و متولیان امر با واقع‌بینی و به شکل منطقی در کنار توصیه به حفظ این حریم و حدود اسلامی، زمینه و بستر نمایش شایسته حفظ حجاب و عفاف را در گروه‌های مختلف فراهم کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر