محمدرضا خلفی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در شهرستان اردبیل ۹۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال واجد شرایط تزریق واکسن دز اول خود را دریافت کردند و ۸۱ درصد نیز دز دوم واکسن را زده‌اند. وی در مورد تزریق دز سوم با توجه به شرایط سخت سویه امیکرون تصریح کرد: تنها […]

محمدرضا خلفی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در شهرستان اردبیل ۹۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال واجد شرایط تزریق واکسن دز اول خود را دریافت کردند و ۸۱ درصد نیز دز دوم واکسن را زده‌اند.

وی در مورد تزریق دز سوم با توجه به شرایط سخت سویه امیکرون تصریح کرد: تنها ۱۳ درصد جمعیت شهرستان اردبیل دز سوم را به عنوان دز یادآور تزریق کردند که انتظار می‌رود این شرایط همچنان رو به افزایش باشد.

رئیس مرکز بهداشت اردبیل گفت: در مراکز بهداشتی تزریق دز سوم برای همه انواع واکسن‌ها به جز آسترازنکا در حال انجام است و با توجه به اینکه مهلت تزریق دز سوم واکسن ۳ تا ۶ ماه بعد از تزریق دز دوم است، انتظار می‌رود در ۲ ماه پایانی سال افزایش تزریق دز سوم را در بین جمعیت هدف شاهد باشیم.

خلفی‌زاده با بیان اینکه دز اول و دوم شرایط ایمنی مناسبی را ایجاد می‌کند، افزود: برای جلوگیری از سویه جدید امیکرون پیشنهاد می‌شود همشهریان دز سوم را نیز برای ارتقا ایمنی استفاده کنند تا شرایط مطلوب‌تری را در کنترل بیماری کرونا در سویه‌های مختلف شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است تا همه گروه‌های سنی واکسن خود را دریافت کرده و هشدارهای مراکز بهداشتی را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مد نظر قرار دهند چرا که اگر استفاده از ماسک و یا دوری از تجمعات مورد غفلت قرار گیرد، ما در ماه‌های آینده امکان ورود به پیک ششم را با گستردگی بیشتر نظاره‌گر خواهیم بود.

خلفی‌زاده اضافه کرد: باید هشدارهای مسئولان و پزشکان را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار دهیم چرا که سرعت انتشار امیکرون بسیار بالاست و تنها راه جلوگیری از انتشار ویروس در این زمینه زدن ماسک ۳ لایه و دوری از تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که همه باید به این موضوع دقت بیشتری داشته باشیم.

رئیس مرکز بهداشت اردبیل شایع‌ترین بیماری ویروسی را در حال حاضر در سطح شهر آنفلوانزا اعلام کرد و ادامه داد: در صورت ترکیب آنفلوانزا با امیکرون و مشاهده موارد مثبت بیشتر از شرایط کنونی، دغدغه و نگرانی‌ها نیز چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع