به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، داریوش سرخانی مقدم عصر جمعه در نشست مشترک با فرماندار و امام جمعه شهرستان بیله سوار اظهار کرد: تغییر قوانین و مقررات در اجرای رویه‌های قانونی مالیات و اجرای سیستماتیک برنامه‌های مالیاتی حائز اهمیت است. وی با اشاره به اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، داریوش سرخانی مقدم عصر جمعه در نشست مشترک با فرماندار و امام جمعه شهرستان بیله سوار اظهار کرد: تغییر قوانین و مقررات در اجرای رویه‌های قانونی مالیات و اجرای سیستماتیک برنامه‌های مالیاتی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان در راستای مقابله با فرار مالیاتی اجرایی شد، خاطرنشان کرد: تغییر رویه‌های اجرایی در طرح جامع مالیات نتایج مطلوبی در استان داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: اجرای سیستماتیک فرآیندهای دریافت مالیات در کاهش زمان فرآیند کارها ضروری است و استفاده از نرم افزارهای گوناگون زمینه رضایت مردم و مودیان مالیاتی را بیش از پیش فراهم می‌آورد.

سرخانی مقدم با بیان اینکه مکانیزه شدن فرآیندها به آغاز صدور برخط گواهی ماده ۱۸۶ در امور مالیاتی استان اردبیل می‌انجامد، تصریح کرد: مودیانی که فاقد بدهی مالیاتی هستند بدون نیاز به مراجعه به ادارات امور مالیاتی می‌توانند به صورت سیستمی نسبت به دریافت مجوز کتبی گواهی مالیاتی اقدام کنند.

وی کاهش فرآیند انجام کار و پاسخگوی به موقع و تسریع در وصول مالیات‌های قطعی شده را یادآور شد و بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار از آثار مثبت الکترونیکی کردن فرآیندهای مالیاتی است.

در این نشست فرماندار بیله سوار نیز جلب رضایتمندی مردم را مهمترین اقدام مسئولان نظام اعلام و اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل امور مالیاتی در شهرستان بیله سوار مطلوب و قابل تحسین است.

صاحبعلی اصغری خاطرنشان کرد: اجرای سیستماتیک فرآیندهای مالیاتی در شهرستان بیله سوار با توجه به مرزی بودن منطقه مطلوب است و مودیان مالیاتی از این اقدامات رضایت کامل دارند.

امام جمعه بیله سوار نیز با تبیین مسائل مالیاتی در منطقه خواستار تخصیص بخشی از درآمدهای مالیاتی کشور به توسعه فرهنگی شد.

حجت الاسلام جابر عزیزی اظهار کرد: همان طور که یک درصد از محل عوارض ارزش افزوده به بخش سلامت کشور توسط سازمان امور مالیاتی اختصاص می‌یابد ضروری است تا سهمی از مالیات نیز در راستای توسعه فرهنگ هزینه شود تا با آسیب شناسی‌های مناسب نسبت به رفع نقاط ضعف و ترویج فرهنگ عمومی و اسلامی در منطقه اقدام شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر