به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، دریادار سیدمحمود موسوی معاون عملیات ارتش امشب پنجشنبه (۳۱ فروردین‌ماه) در گفت‌وگوی ویژه خبری که با محوریت الحاق پهپادهای جدید به ارتش که از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: بهره‌برداری از سامانه‌ها و تجهیزات بدون سرنشین در ارتش‌های دنیا و نبردهای اخیر رشد صعودی داشته […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، دریادار سیدمحمود موسوی معاون عملیات ارتش امشب پنجشنبه (۳۱ فروردین‌ماه) در گفت‌وگوی ویژه خبری که با محوریت الحاق پهپادهای جدید به ارتش که از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: بهره‌برداری از سامانه‌ها و تجهیزات بدون سرنشین در ارتش‌های دنیا و نبردهای اخیر رشد صعودی داشته که علت آن کنترل دو عامل اثرگذار در نبردها یعنی هزینه و تلفات نیروی انسانی است.

وی افزود: از طرفی سامانه‌های بدون سرنشین در مقایسه با تجهیزات با سرنشین هم هزینه‌های کمتری دارند و هم نیاز به عامل انسانی ندارند، در نتیجه تلفات هم کاهش پیدا کرده و کنترل می‌شود.

معاون عملیات ارتش با اشاره به ضرورت حرکت این نهاد به سوی ارتقای توان پهپادی تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با سایر کشورهای پیشرفته به دنبال تقویت توان و قابلیت‌های این حوزه در نیروهای چهارگانه است. الحاقی که امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد بخشی از مطالبات و قراردادهای نیروهای چهارگانه ارتش است که در یک اقدام مشترک با وزارت دفاع تهیه شده و به پیکره سازمان رزم ارتش ملحق شدند.

وی ادامه داد: این تجهیزات قادر هستند در حوزه پایش شناسایی و مراقبت از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی هم به صورت مستقل و تخصصی توسط هر نیرو و هم در عملیات‌های مشترک مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرند. در عملیات رزمی و آفندی بخشی از طرح‌های عملیاتی ارتش مبتنی بر توان پهپادی است.

دریادار موسوی اعلام کرد: امروز با ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه قدرت و توان پهپادی در نیروهای چهارگانه این امکان به وجود آمده تا بتوانیم اقدامات آفندی علیه اهداف دوردست را به راحتی برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

معاون عملیات ارتش با بیان اینکه پهپادهای موجود در سازمان رزم ارتش به‌گونه‌ای سازماندهی و طراحی شده‌اند که بتوانند به صورت مشترک توسط نیروهای ارتش به کار گرفته شوند، گفت: ما می‌توانیم پرنده را از ساحل پرتاب کرده و در نقطه‌ای داخل دریا هدایت و کنترل آن را توسط شناور بر عهده بگیریم و ادامه مأموریت را داشته باشیم. البته حالت عکس آن نیز وجود دارد که می‌توانیم پهپاد را از دریا پرتاب کرده و در نقطه‌ای در ساحل هدایت و کنترل آن را برعهده گرفته تا بتوانیم عملیات‌های خود را اجرایی کنیم.

وی افزود: تشابه و نزدیکی این پرنده‌ها به این واسطه است که از نظر کاربری و آموزشی کار را برای ما آسان‌تر خواهد کرد و نیروها می‌توانند در شرایط لزوم برای هم‌افزایی در برابر دشمن به سایر نیروهای ارتش کمک کنند.

در حال تکمیل…





منبع خبر: فارس