به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از نیواطلس، تحقیقات نشان داده این دارو در کنترل سطح قند خون از داروهای دیگر مؤثرتر است. همچنین پژوهشی موخر حاکی از آن است که دارو احتمالاً برای درمان بیماری چاقی نیز کارآمد است. پاتریک آرچداکان از مرکز تحول و تحقیق داروهای FDA در این باره می‌گوید: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از نیواطلس، تحقیقات نشان داده این دارو در کنترل سطح قند خون از داروهای دیگر مؤثرتر است. همچنین پژوهشی موخر حاکی از آن است که دارو احتمالاً برای درمان بیماری چاقی نیز کارآمد است.

پاتریک آرچداکان از مرکز تحول و تحقیق داروهای FDA در این باره می‌گوید: با توجه به چالش‌هایی که بسیاری از بیماران برای کنترل قند خون خود روبرو هستند، تأیید داروی مذکور گامی مهم در درمان دیابت نوع ۲ است.

Mounjaro جزو دسته جدیدی از داروهای دیابتیک است که با هدف تقلید هورمون GLP-1 توسعه یافته است. این هورمون به طور طبیعی توسط روده آزاد می‌شود و قند خون و اشتها را تنظیم می‌کند.

نخستین دارویی که این مکانیسم را هدف گرفتWegovy نام داشت و برای درمان دیابت نوع دوم در ۲۰۱۷ میلادی تأیید شد.

البته داروی جدید با Wegovy متفاوت است و طوری طراحی شده تا GLP-1 و یک هورمون دیگر به نام GIP را تقلید کند. آزمایش‌های بالینی نشان داده اند تأثیر آگونیست دوگانه GPL-1 و GIP برای درمان دیابت نوع ۲ بیشتر از درمان‌هایی است که فقط GLP-1 را هدف می‌گیرند.

البته سازمان غذا و دارو آمریکا این دارو را فقط برای مصرف بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ تأیید و توصیه کرده برای کنترل قند خون همراه آن از رژیم غذایی و برنامه ورزشی استفاده شود.

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 


انتهای پیام/

منبع