به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از شبکه ان بی سی نیوز، یک رسانه ای آمریکا فاش کرد که یکی از مکالمات تلفنی میان رئیس جمهور این کشور و همتای اوکراینی وی با محوریت کمک های مالی به کی یف، در نهایت به خشم و فریاد «جو بایدن» انجامیده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از شبکه ان بی سی نیوز، یک رسانه ای آمریکا فاش کرد که یکی از مکالمات تلفنی میان رئیس جمهور این کشور و همتای اوکراینی وی با محوریت کمک های مالی به کی یف، در نهایت به خشم و فریاد «جو بایدن» انجامیده است.

شبکه «ان بی سی نیوز» در مقدمه مطلب خود آورده است که گفتگوی تلفنی میان بایدن و «ولودیمیر زلنسکی» به موضوعی عادی از زمان آغاز جنگ اوکراین تبدیل شده است، بویژه این تماس های تلفنی پس از اعلام هر بسته کمکی آمریکا به اوکراین صورت می گیرد.

این رسانه آمریکایی در ادامه اما به یکی از گفتگوهای متفاوت میان زلنسکی و بایدن اشاره می کند که بنا به اعلام چهار منبع مطلع از موضوع، نسبت به دیگر گفتگوهای دو رئیس جمهور فضای متفاوتی داشت. بنا به گفته منابع آگاه، در این تماس تلفنی که در ماه ژوئن صورت گرفت، بایدن درباره کمک یک میلیارد دلاری دیگر آمریکا به اوکراین سخن می گفت که زلنسکی میان صحبت رئیس جمهور آمریکا پریده و شروع به فهرست کردن تمام کمک‌های اضافی کرد که نیاز داشت و دریافت نمی‌کرد.

شبکه ان بی سی نیوز به نقل از منابع مطلع خود می نویسد، در این لحظه بایدن کنترل خود را از دست می دهد و با عصبانیت و بالا بردن صدای خود خطاب به همتای اوکراینی خود می گوید که مردم آمریکا بسیار سخاوتمند بوده و دولت او و ارتش این کشور سخت برای کمک به اوکراین تلاش کرده است و زلنسکی می تواند کمی بیشتر قدردان این کمک ها باشد.

اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته، از کشورهای غربی به رهبری آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی کمک‌های مالی و نظامی به ارزش میلیاردها دلار دریافت کرده است که در جدیدترین نمونه، رئیس جمهور آمریکا اواسط ماه جاری میلادی بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین را به ارزش ۷۲۵ میلیون دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع