مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در هفت ماه امسال از محل فروش اموال دولتی و مولدسازی ۳۷ میلیارد تومان درآمد نصیب استان اردبیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، یعثوب نژادمحمد عصر پنجشنبه در جلسه ستاد درآمد استان اردبیل که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان از محل فروش اموال و مولدسازی نصیب استان شد و امسال در هفت ماهه این رقم به کمتر از ۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی تعهدات استان را ۶۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرار است از محل مولدسازی و فروش اموال ۶۲۵ میلیارد تومان منابع نصیب استان شود که تاکنون از این رقم تنها ۳۷ میلیارد تومان محقق شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه در هفت ماهه امسال از محل درآمدهای عمومی و مالیاتی ۱۰۱ درصد وصولی داشتیم، افزود: ۹۲.۵ درصد منابع درآمدی استان مالیات و ۷.۵ درصد مربوط به سایر منابع درآمدی عمومی است.

نژادمحمد با بیان اینکه بیش از مبلغ تعیین شده منابع درآمدی مالیاتی وصول شده است، خاطرنشان کرد: در بخش درآمدهای عمومی در هفت ماهه امسال بخش عظیمی تحقق نیافته که باید دستگاه‌های مرتبط نظیر نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، ثبت و اسناد، جهاد کشاورزی، استاندارد و… به تعهدات خود عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به دلایل مختلف برخی دستگاه‌های اجرایی در وصول درآمدها با مشکلاتی روبه‌رو بودند که امیدواریم در پنج ماهه سال‌جاری منابع تعهد شده عینیت پیدا کند.

نژادمحمد بیان کرد: از محل مازاد درآمد استان بخش عظیمی به خود استان برگشت خورده و دستگاه‌ها می‌توانند به عنوان پاداش پایان خدمت و سایر حوزه‌ها از این محل استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در هفت ماهه امسال تنها هشت درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافته و ما در بخش مولدسازی بدون دخل و تصرف دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران را مکلف کردیم تا با شناسایی دارایی دستگاه‌ها به ویژه ساختمان‌های مازاد نسبت به فروش اقدامات خود را انجام دهند.

نژادمحمد تصریح کرد: در حوزه مولدسازی تعهد امسال ما ۶۲۵ میلیارد تومان است ولی در هفت ماهه امسال تنها ۳۷ میلیارد تومان این منابع تحقق یافته است.

وی گفت: در این جلسه عملکرد دستگاه‌های مختلف و علل ناکامی در دستیابی به منابع درآمدی تعهد شده مورد بررسی قرار گرفت که برخی از این مشکلات مربوط به بخشنامه‌ها، قوانین و مقررات وزارتی است که از طریق دستگاه‌های اجرایی به صورت ملی پیگیری‌ها انجام خواهد شد.

نژادمحمد افزود: ما پیشنهادات خود را برای لایحه بودجه ۱۴۰۲ با هدف شفاف‌سازی و عینی کردن این منابع درآمدی اعلام کردیم و امیدواریم در بررسی لایحه بودجه در مجلس مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در جذب سرمایه‌گذاران داخلی، خارجی و همچنین مولدسازی و شناسایی منابع درآمدی جدید باید تمرکز خود را انجام دهند چرا که بیشتر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در این زمینه عملکرد و برنامه‌های استان‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اضافه کرد: در بخش مالیاتی عملکرد استان مناسب است اما انتظار می‌رود پایه‌های مالیاتی و منابع جدید در این حوزه مورد توجه قرار گرفته و اهداف تعیین شده عینیت پیدا کند.

انتهای پیام/