حسین محسنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که از نخستین برنامه مناظره داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری انجام شد این موضوع به خوبی استنباط می‌شود تعدادی از داوطلبان نه بر پایه تخصص و دانش که صرفاً با تخریب رقبای خود در این دوره از انتخابات در برابر مردم حاضر […]

حسین محسنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که از نخستین برنامه مناظره داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری انجام شد این موضوع به خوبی استنباط می‌شود تعدادی از داوطلبان نه بر پایه تخصص و دانش که صرفاً با تخریب رقبای خود در این دوره از انتخابات در برابر مردم حاضر می‌شوند و مردم باید به خوبی قوه تمییز افراد عمل‌گرا و شعارزده را داشته باشند.

وی تصریح کرد: بررسی سوابق اخلاقی و مدیریتی هر یک از داوطلبان از سوی مردم در این برهه سرنوشت‌ساز ضرورت دارد چرا که نباید فردی از سوی مردم انتخاب شود که هیچ احترامی به ارزش‌های اخلاقی قائل نیست و در همین ابتدا چشم به این ارزش‌ها می‌بندد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: ملاک انتخاب فرد شایسته بی‌شک میزان توانمندی و دانش داوطلبان در مدیریت امور داخلی کشور و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است و اگر در این زمینه معیارهای دیگری ملاک باشد بی‌شک تمام ملت متضرر خواهند بود.

مخلان اعتماد عمومی جایی در قوه مجریه ندارند

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: وقتی ما فردی را به عنوان سکان‌دار اصلی قوه مجریه انتخاب می‌کنیم در واقع مدیریت یک یا دو دوره آینده در کنار تمام پتانسیل‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی را به دست وی می‌سپاریم و کسی که ارزشی برای آرامش روانی مردم و حس اعتماد آنان قائل نیست قطعاً نمی‌تواند فرد شایسته و صادق بوده و به عنوان سردمدار هرم قوه مجریه از سوی مردم انتخاب شود.

محسنی به دوری از هر گونه شبهه‌انگیزی رسانه‌های معاند و اغیار در ایام حساس انتخابات تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون بزرگ‌ترین جریان‌های شبهه‌افکنی توسط رسانه‌های خارجی و معاندان و پیروان این جریان‌ها در داخل کشور با هدف القای بی‌نتیجه بودن انتخابات انجام می‌شود که مردم باید برخوردی آگاهانه با این توطئه‌چینی‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر انتخابات در کشور تأثیری در سرنوشت و آینده مردم ما نداشت هرگز این همه انرژی از سوی دشمن برای تخریب و تضعیف آن انجام نمی‌شد و بی‌شک تمام اتفاقات خوب و بد فرزندان ما از لحاظ امنیت، عزت، اقتدار و شرف و معیشت در این انتخابات ۲۸ خرداد رقم خواهد خورد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اشتغال، مسکن و ازدواج از دغدغه‌های اصلی جوانان ما در حال حاضر است بنابراین نباید داوطلبان با دادن آدرس غلط به آن‌ها همچون آزادی‌های بی‌جا یا ترساندن مردم از از قید و بندها و برخی محدودیت‌های احتمالی در آینده در پی بی آبرو کردن رقیبان خود باشند چرا که با هیچیک از این صحبت‌ها رونقی در وضعیت معیشت مردم استحصال نمی‌شود.

فردی که دغدغه‌ای از بابت مشکلات داخلی ندارد انتخاب مناسبی نیست

محسنی بار دیگر بر لزوم قدرت شناسایی و دقت مردم تاکید و تصریح کرد: کسی که تمام دغدغه او از بابت خانواده‌اش به مرزهای بیرون از کشور مربوط می‌شود و نگاه و امیدش به دست دشمنان ایران است جایی در نظام ندارد و از منظر مردم باید نااهل تلقی شود چرا که چنین افرادی امانتدار خوبی در آینده نخواهند بود.

وی با اشاره به اینکه رد صلاحیت برخی کاندیداها نمی‌تواند دستاویزی برای عدم شرکت در رأی‌گیری باشد اضافه کرد: تمام کاندیداهای این دوره از ریاست جمهوری با حساسیت و دقت کافی از سوی شورای نگهبان بررسی شده‌اند و تصمیمی اگر بر رد یا تأیید صلاحیت بوده قطعاً اساس‌مند است پس افراد نمی‌توانند با بهانه قرار دادن این موضوع در این رویداد سرنوشت‌ساز شرکت نکنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تعدادی از داوطلبان که رجال سیاسی بوده و سابقه مدیریت اجرایی در کشور دارند و رد صلاحیت شدند بی‌شک این اقدام با دلایلی کاملاً متقن صورت گرفته و به هیچ وجه نباید با این مسئله متعصبانه برخورد کرد.

محسنی اولویت منافع ملی بر منافع فردی را یادآور شد و گفت: داوطلبانی که هم‌اکنون در عرصه رقابت می‌کنند همه دارای تفکرات حزبی و فکری در چارچوب نظام هستند و باید رأی مردم به هر یک از این افراد نیز صرفاً با هدف حاکمیت و منافع ملی باشد.

گول شعارهای پر رنگ و لعاب را نخوریم

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: آگاهی و بصیرت مردم در برهه زمانی کنونی بسیار حساس و در عین حال سخت است اما باید و ناچارا نسبت به برخی تبلیغات بی‌اساس از سوی داوطلبان ریاست جمهوری حساسیت کافی را داشته باشیم تا شعارهای پر رنگ و لعاب داوطلبان ما را گول نزند.

محسنی همچنین خاطرنشان کرد: مردم باید با مشارکت حداکثری در موعد ۲۸ خرداد در وهله اول به تقویت بنیه نظام و انقلاب کمک کرده و در وهله دوم در تعیین سرنوشت کشور و فرزندان خود سهیم باشند.

وی ضمن دعوت از مردم ولایتمدار استان اردبیل برای حضور حداکثری و گسترده در انتخابات پیش رو گفت: مردم توجهی به حاشیه‌سازی‌های برخی داوطلبان نداشته باشند چرا که بیشتر این حاشیه‌سازی‌ها صرفاً یا برای فرار از تبعات کارهای افراد در دولت‌های قبلی یا برای فرار از پاسخگویی‌ها است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: داوطلبان این دوره از ریاست جمهوری باید برنامه‌های عملی و اقتصادی خود را طرح و صرفاً بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند چرا که مردم ما هم‌اکنون بیش از هر شعار تقلبی و غیرعملی نیازمند برنامه‌های مدون و شفاف داوطلبان برای آینده هستند.

انتهای پیام/

منبع