امام جمعه گرمی گفت: دانش آموزان و دانشجویان و طلاب از فرصت اندکی که برای کسب علم و اخلاق و معرفت و معنویت دارند بیشترین استفاده را بکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر یدالله صفری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمی اظهار کرد: حکومت اسلامی برای رساندن انسان‌ها به معرفت مطلوب مکلف است و باید گام‌های استوار و علمی مبتنی بر آموزه‌های دینی بردارد و ملت را به باور ناب، با ادراکات عقلی که حجت الهی است؛ برساند.

وی ادامه داد: حکومت جمهوری اسلامی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی، نه غربی، آغاز شد و طی مبارزه سنگین با قدرت‌های شرقی و غربی دست رد بر سینه استکبار جهانی زد و به پیروزی رسید و با تنظیم قانون اساسی و تهیه فرآیند تدوین قانون منطبق بر اسلام، نظام اسلامی را تهیه و مستقر نمود.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از انقلاب و نظام‌سازی، نوبت دولت‌سازی اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی بود که باید قبول کنیم در بحث دولت‌سازی توفیق کامل نداشته و مراحل بعدی نیز طی نشده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج اشاره و افزود: بنابه نظر مقام معظم رهبری چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‏ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‏وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‏کنند، آمریکا هم می‏تواند شرکت کند، اما در غیر این‏صورت، هیچ مذاکره‏ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‏ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.

امام جمعه گرمی در بخشی از خطبه‌های خود با اشاره به حمله پهبادی نیروهای یمن به پالایشگاه عربستان، گفت: در هفته گذشته نیروهای یمن با ده پهباد ساده به پالایشگاه ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان که بزرگترین پالایشگاه نفت خام دنیاست حمله نمود که ۵۰ درصد از تولید نفت عربستان یعنی بیش از ۵ میلیون بشکه، متوقف شد. برخی گفته اند ۳۱ میلیارد دلار به عربستان خسارت وارد شد. نه تنها آبروی عربستان بلکه حیثیت آمریکا زیر سوال رفت که پس این سامانه‌های پیش رفته آمریکا کجا بودند که نتوانستند این گاو شیر ده خود را از حملات پهبادی یک گروه ساده نجات دهند.

خطیب جمعه گرمی با قدردانی از عملکرد قوه قضاییه، گفت: آنچه در روزهای اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم می‏رسد؛ حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد است که توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم بروز و ظهور می‏یابد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و نام شهداء را سرمایه اصلی نظام برای مقاومت در برابر استکبار جهانی دانست و همگان را به گرامی داشت یاد شهداء و عدم غفلت از آنها فرا خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفری، همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در آستانه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هستیم. در واقع بهار علم آغاز می‌شود و فرزندان و آینده‌سازان ما برای تعلیم و تربیت آماده می‌شوند.

وی خطاب به دانش آموزان و دانشجویان و طلاب گفت: از فرصت اندکی که برای کسب علم و اخلاق و معرفت و معنویت دارند بیشترین استفاده را بکنند و به معلمین و اساتید توصیه کرد هرچه در توان دارید از بارور کردن این فرزندان کشور خصوصاً جوانان و نوجوانان در ابعاد مختلف علمی، اخلاقی کوتاهی نکنید.

وی در پایان به معلمان زن توصیه کرد: شما امتیازتان این است که بیشتر در نوک تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارید و تاثیر شما بر فرزندان دختر ما بیشتر است و در مدارس مواظب حجابتان باشید که دختران ما حجاب را که امروز علم و پرچم اسلام است، از شما یاد می‌گیرند.

انتهای پیام/