به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سردار رحیم نوعی‌اقدم بعد از ظهر سه‌شنبه در اولین همایش ملی ایثار، مقاومت و جهاد در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید خاستگاه ادبیات جهاد و شهادت و ایثار باشند و جریان انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های جوان و آینده از مراکز دانشگاهی شروع شود. وی با بیان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سردار رحیم نوعی‌اقدم بعد از ظهر سه‌شنبه در اولین همایش ملی ایثار، مقاومت و جهاد در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید خاستگاه ادبیات جهاد و شهادت و ایثار باشند و جریان انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های جوان و آینده از مراکز دانشگاهی شروع شود.

وی با بیان اینکه امروزه ترویج فرهنگ و ادبیات ایثار و شهادت از دانشگاه‌ها نشأت گرفته و به بهترین نحو ممکن به انجام می‌رسد، گفت: دانشگاه باید به‌عنوان نشر گفتمان ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت شناخته شود.

فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: معنی ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت باید با تأمل بر ادبیات رفتاری رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تبیین و بازگو شود و این ارزش‌ها به خوبی و با ادبیات مستند و مفید برای نسل‌های آینده یادگار بماند.

سردار نوعی‌اقدم با اشاره ۴ ویژگی اصلی تشکیل دهنده‌ی گفتمان شهدا افزود: ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت چهار ویژگی گفتمان شهدا است که هر یک از این ویژگی‌ها با توصیفات خاصی در دوران دفاع مقدس و نه در حرف بلکه در رفتار و اعمال رزمندگان مشهود بود که خاطرات بسیاری خلق ساخت.

وی افزود: فونداسیون ایثار و شهادت در دفاع مقدس از پشت جبهه‌ها شکل می‌گرفت و رزمندگان اسلام در جانفشانی از همدیگر سبقت می‌گرفتند و صحنه‌های ماندگاری از ایثار و فداکاری را خلق می‌کردند.

انتهای پیام/

منبع