به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز عید قربان در شهیدگاه اظهار کرد: حضرت ابراهیم با آوردن اسماعیل به قربانگاه نه تنها اطاعت و بندگی خود را به معبود نشان داد بلکه سعی کرد تسلیم شدن در برابر امر الهی و پیروزی در آزمون سخت پروردگار متعال را […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز عید قربان در شهیدگاه اظهار کرد: حضرت ابراهیم با آوردن اسماعیل به قربانگاه نه تنها اطاعت و بندگی خود را به معبود نشان داد بلکه سعی کرد تسلیم شدن در برابر امر الهی و پیروزی در آزمون سخت پروردگار متعال را به نمایش بگذارد.

وی درس عید قربان را مملو از توحید و بندگی دانست و بیان کرد: امروز نیز شیاطین از هر سو انسان‌ها را به منیت و دور شدن از مسیر الهی دعوت می‌کنند و بهتر است همچون ابراهیم بت شکن عصر خود باشیم.

وی به حج بدون تبری و بیزاری از استکبار و شیاطین اشاره کرد و گفت: حجی که در آن برائت از مشرکان و معاندان امت اسلامی نباشد پشیزی ارزش ندارد.

عاملی به اوضاع نگران کننده امت اسلامی در کشورهای همسایه اشاره کرد و بیان داشت: تنها کشوری که در منطقه استقلال و حاکمیت ملی دارد ایران است که بدون باج دادنی با صلابت در صحنه حاضر است.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: تنها راه آرامش در منطقه و رسیدن به حاکمیت ملی کم نقص خروج آمریکا و همدستان او از خاورمیانه است تا صلح و امنیت بیشتری در بین امت اسلامی و کشورهای منطقه حاکم شود.

وی افزود: بت شکستن امروز مصداقی عینی در اخراج آمریکا از منطقه نمود پیدا کرده و باید نمرود و فروعنیان زمان را به خاک مذلت نشاند.

انتهای پیام/

منبع