به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تکلیف پرونده فرسایشی و جنجالی رضا شکاری بازیکن سابق تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان سرانجام مشخص شد. این بازیکن که با جدایی از ذوب آهن راهی روبین کازان روسیه شده بود، سرانجام بعد از شکایت باشگاه ایرانی به دادگاه عالی ورزش، از سوی این دادگاه به پرداخت غرامت ۳۰۰ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تکلیف پرونده فرسایشی و جنجالی رضا شکاری بازیکن سابق تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان سرانجام مشخص شد. این بازیکن که با جدایی از ذوب آهن راهی روبین کازان روسیه شده بود، سرانجام بعد از شکایت باشگاه ایرانی به دادگاه عالی ورزش، از سوی این دادگاه به پرداخت غرامت ۳۰۰ هزار یورویی به علاوه جریمه دیرکرد محکوم شد. باشگاه روبین کازان هم در این غرامت شریک است و باید در کنار شکاری این پول را به ذوب آهن بدهد.

مجتبی فریدونی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن این خبر را در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان تأیید کرد.

پیش از این، فیفا باشگاه روبین کازان را به پرداخت حدود ۱۰۵ هزار یورو به دلیل غرامت آموزشی (حق رشد) به باشگاه ذوب آهن محکوم کرده بود.

شکاری سال ۹۵ اقدام به فسخ یکطرفه قراردادش با باشگاه ذوب آهن کرد و سپس راهی روستوف و روبین کازان روسیه شد. ذوب آهن هم با این ادعا که شکاری به صورت غیر قانونی قراردادش را فسخ کرده، از این بازیکن و باشگاه روبین کازان به فیفا شکایت کرد و پرونده‌ای حدوداً هزار صفحه‌ای علیه این بازیکن در فیفا تشکیل شد.

ذوبی ها در زمان مدیریت سعید آذری، ابتدا از این بازیکن به فدراسیون فوتبال و سپس به دادگاه عالی ورزش برای گرفتن غرامت آموزشی و غرامت فسخ یکطرفه قرارداد شکایت کردند.

باشگاه ذوب آهن مدعی بود شکاری با این باشگاه قرارداد داشته و به صورت یکطرفه اقدام به فسخ قرارداد و حضور در تیم روبین کازان روسیه کرده است.

رسیدگی این شکایت به خاطر روند رسیدگی و ارائه مدارک و مستندات حدود چهار سال طول کشید.

ذوب آهن که با مدیریت آذری دست بردار این شکایت نبود، ابتدا در بخش غرامت آموزشی باشگاه روبین کازان روسیه را در فیفا محکوم به پرداخت ۱۰۵ هزار یورو (با احتساب جریمه دیرکرد) به باشگاه ذوب آهن کرد.

در بخش فسخ قرارداد هم فیفا بحث «ایراد عدم استماع دعوا» را پیش کشیده بود. یعنی از آنجا که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران روی این پرونده رأی داده، فیفا دیگر قادر به بررسی آن نیست و برای همین پرونده به دادگاه عالی ورزش ارجاع شد.

در نهایت و بعد از تغییر دو مدیرعامل در باشگاه ذوب آهن، دادگاه کاس محکومیت ۳۰۰ هزار یورویی را برای شکاری و روبین کازان در نظر گرفت.

شکاری در حال حاضر بازیکن تیم گل گهر سیرجان است.

انتهای پیام/

منبع