وضعیت قرمز شیوع کرونا همچنان در استان اردبیل ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ بیمار جدید بستری شده و آمار فوتی ها به ۸ نفر رسید.

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، با بیان اینکه کل وضعیت استان همزمان با سراسر کشور در وضعیت قرمز است، اظهار کرد: متأسفانه تعداد بیماران ویزیت شده در طول یک روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه تقریباً ظرفیت تخت‌های کرونایی در استان کاملاً پر است، افزود: از شهروندان عزیز درخواست می‌کنیم به عنوان الگویی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ما کمک کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های روزانه از بیماران بهبود یافته کرونایی بیمارستان‌ها پیشی گرفته و وضعیت شیوع کرونا با وجود اعمال محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

محمدیان‌اردی تصریح کرد: ۳۳ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران جدید کرونایی استان اردبیل قرار گرفته و تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۲۴۹ بیمار رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونایی از فوت ۸ بیمار جدید کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۵۲ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.

وی تعداد بهبود یافتگان کرونایی را ۳۰ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با تشخیص کادر درمانی استان از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان خود را در قرنطینه خانگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر، گرمی و سرعین در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردبیل و بیله سوار در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز، کوثر، نیر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/