به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از پایگاه النشره، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی گفت که ریاض خواهان برقراری روابط حسنه و طبیعی با ایران است. «فیصل بن فرحان» در نشست خبری مشترک با «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس پس از سی و دومین اجلاس سران این شورا در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از پایگاه النشره، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی گفت که ریاض خواهان برقراری روابط حسنه و طبیعی با ایران است.

«فیصل بن فرحان» در نشست خبری مشترک با «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس پس از سی و دومین اجلاس سران این شورا در ریاض در عین حال مدعی شد که این امر به میزان همکاری ایران بستگی دارد.

فیصل بن فرحان همچنین گفت که برای عربستان بهتر بود که بخشی از مذاکرات وین باشد اما از هر سازوکاری برای رفع نگرانی‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال می‌کند.

وزیر خارجه عربستان همچنین با ادعای اینکه موضع ایران در مذاکرات وین «نگران کننده» است، افزود که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس این مذاکرات را دنبال می کنند.

فیصل بن فرحان مدعی شد که کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر در معرض تهدید برنامه هسته ای ایران قرار دارند و گفت: ما خواهان توافق هسته ای طولانی مدت و جامع با ایران هستیم.

وزیر خارجه سعودی ادعا کرد: تا کنون هیچ گونه تغییر حقیقی در رفتار ایران مشاهده نکردیم.

انتهای پیام/

منبع