به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مسعود امامی یگانه ظهر سه‌شنبه در بازدید از این سد در حال احداث اظهار کرد: پروژه علاج‌بخشی سد پیله سحران و شبکه پایاب سد با تأمین ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تکمیل می‌شود. وی با اشاره به اینکه این پروژه در سه بخش علاج‌بخشی سد، احداث ایستگاه پمپاژ و خط […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مسعود امامی یگانه ظهر سه‌شنبه در بازدید از این سد در حال احداث اظهار کرد: پروژه علاج‌بخشی سد پیله سحران و شبکه پایاب سد با تأمین ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سه بخش علاج‌بخشی سد، احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال اراضی پایاب در حال اجراست، تصریح کرد: تاکنون در این سه بخش بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار اردبیل تکمیل این پروژه را نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تأمین اعتبار این پروژه مصوب شد که با تأمین اعتبار لازم این پروژه تکمیل می‌شود.

امامی یگانه افزود: خط انتقال این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی روستاهای کمی‌آباد، رضی‌آباد، آق‌بلاغ رستم‌خان و نیار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سدها از مهمترین و عمده‌ترین سازه‌های مهندسی در حوزه‌های آبریز و بستر رودخانه‌ها هستند که می‌توانند تغییرات عمده‌ای در رژیم رودخانه‌ها و فرآیند زیستی منطقه ایجاد کرده و علاوه بر آن در تغییر سیمای کشاورزی منطقه نیز نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: در صورت حمایت دولت از این سد و اختصاص به موقع اعتبارات، می‌توان تکمیل و بهره‌برداری از این سد را سرعت بخشید تا شاهد افزایش میزان بهره‌وری کشاورزی در مناطق تحت پوشش سد پیله سحران باشیم.

انتهای پیام/

منبع